۳۰ قلم شی از اشیای موزه ملی ایران و مرتبط با نوروز به همراه آثاری از موزه‌های بریتانیا و آرمیتاژ در نمایشگاه نوروز دهلی نو به مدت سه ماه به نمایش گذاشته شده است.

موزه ملیoiu

محمد رضا کارگر مدیرکل امور موزه‌های کشور درباره نمایش اشیای موزه ملی در دهلی نو به خبرنگار مهر گفت: همزمان با برگزاری بزرگترین برنامه پارسیان هند تعدادی از اشیای موزه ملی از روز گذشته در دهلی نو به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه به همت پارسیان هند به مدت سه ماه برپا شد.

وی گفت: همه اشیای موزه ملی ایران شاخص هستند و ۳۰ قلم شی که در دهلی به نمایش گذاشته شده هم شاخص‌اند. این اشیا شامل اشیای سفالی، فلزی و غیره و مرتبط با نوروز هستند این نمایشگاه به مناسبت نوروز برپا شده است و از کشورهای دیگر نیز آثاری به نمایش گذاشته شده است.

کارگر درباره حضور یگان حفاظت از میراث فرهنگی به همراه امین اموال در دهلی نو نیز گفت: تنها امین اموال موزه ملی ایران همراه با این آثار به هند رفته است.

درباره نمایشگاه نوروز در دهلی نو، داریوش اکبرزاده زبان شناس و عضو هیأت علمی پژوهشگاه نیز گفته است: آثار مهم موزه‌ای از موزه ملی ایران و موزه‌های بریتانیا و آرمیتاژ (روسیه) در دو نمایشگاه مجزا در موزه ملی دهلی و در مرکز هنری ایندیرا گاندی به نمایش در آمده است. این نمایشگاه به عنوان بزرگترین برنامه یک سده گذشته پارسیان با همکاری دانشگاه‌های بزرگی چون دانشگاه کمبریج، لندن و برخی دانشگاه‌های آمریکا همچون کالیفرنیا برگزار شده است همزمان و جدا از دو نمایشگاه یاد شده یک همایش  نیز در خصوص زرتشتیان برگزار می‌شود که شماری از دانشمندان شناخته شده جهان همچون سیمس ویلیامز، استاد مطالعات مشرق زمین و افریقا ، دانشگاه لندن که بر روی زبان‌های سعدی و بلخی مطالعه می کند درآن سخنرانی خواهند کرد.