۵ نمایشگاه بین المللی گردشگری تا مهر ماه برگزار می شود که ایران می تواند با حضور در آنها جاذبه های گردشگری خود را در شرایطی که با توافق هسته ای امید ورود گردشگران خارجی به کشور بیشتر شده، معرفی کند.

نمایشگاه

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت در نمایشگاههای گردشگری یکی از راههای معرفی جاذبه های گردشگری ایران به دنیاست از طرف دیگر حضور فعالان گردشگری در این نمایشگاهها می تواند به نوعی ایجاد کننده پل ارتباطی بین فعالان کشورهای مختلف برای همکاری در ورود گردشگران خارجی به ایران باشد. مانند رایزنی دفاتر خدمات مسافرتی ایرانی و خارجی در ورود گروهی از گردشگران به ایران. در این میان برخی از نمایشگاههای گردشگری در طول روزها و ماههای آینده برگزار خواهند شد که می تواند فرصتی برای ایران باشد آن هم  در شرایطی که توافق هسته ای ایران این روزها تبدیل به مهمترین اخبار رسانه های خارجی شده و امید برای ورود گردشگران خارجی به کشور زیاد است.

یکی از این نمایشگاهها، بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی گردشگری jata است که روز ۳۰ شهریور تا چهارم مهر ماه امسال در توکیوی ژاپن برگزار می شود. سی و هفتمین نمایشگاه بین المللی TOP RESA نیز قرار است دوم تا پنجم مهر ماه در شهر پاریس فرانسه برگزار شود.

روزهای ششم تا هشتم مهر ماه نیز در ورشوی لهستان نمایشگاهی با عنوان TT WARSAW برپا می شود. اما روزهای دوازدهم تا پانزدهم مهر ماه نیز سنگاپور میزبان برگزاری نمایشگاه صنعت و بازار سیر و سفر آسیا با عنوان ITB ASIA  خواهد شد. ایران دو سال پیاپی در این نمایشگاه شرکت کرد. بلافاصله پس از آن نمایشگاه جاده ابریشم در تاشکند ازبکستان برگزار می شود که به طور حتم ایران برای شرکت در این برنامه حرفی برای گفتن خواهد داشت.

هر یک از این نمایشگاهها طی سالهای اخیر به منظور شرکت ایران در آنها و معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی ایران به سه بخش دارای اولویت تقسیم بندی شده بودند به این معنی که سازمان میراث فرهنگی می تواند بسته به نوع برگزاری نمایشگاه و درجه اهمیت آن اقدام به شرکت در نمایشگاه کند. اما چند سالی است که از حضور پررنگ ایران در این نمایشگاهها خبری نیست. در این میان تنها بخش خصوصی ممکن است با هزینه خود در این برنامه ها حضور پیدا کند. با این وجود حتی اطلاع رسانی زیادی نیز در ایران توسط متولیان انجام نمی شود تا هر یک از فعالان گردشگری که تمایل داشت نسبت به شرکت در نمایشگاه اقدام کند.