etourism

جامعه‌ی گردشگری الکترونیکی با انجمن علمی تجارت الکترونیکی کشور، تفاهم‌نامه‌ای را برای تهیه نقشه‌ی راه و فراهم کردن تسهیلات تجارت الکترونیکی در صنعت گردشگری امضا کرد.

حسن انصاری – رییس هیأت مدیره‌ی جامعه‌ی گردشگری الکترونیکی – با بیان این مطلب به خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران و مدیرکل دولت الکترونیکی در وزارت صنعت‌، معدن و تجارت امضا شده است تا کمک و هم‌افزایی برای توسعه گردشگری الکترونیکی اتفاق افتد.

او همچنین در تشریح اهداف و کاربرد تفاهمنامه تجارت الکترونیکی در صنعت گردشگری، گفت: تلاش برای برآورده کردن نیازهای آموزشی و پژوهشی، زیرساختی‌ و پیاده‌سازی گردشگری الکترونیک با تعیین الویت‌ها، بهره‌گیری از توانایی جامعه‌ی گردشگری الکترونیکی و انجمن علمی تجارت الکترونیک برای انجام فعالیت‌های مشترک، تالیف و ترجمه‌ی کتاب‌ها و متن‌های علمی مورد نیاز، همکاری برای اجرای پروژه‌های گردشگری الکترونیک به صورت پایلوت در شهرهای مختلف و استفاده از تجارب و امکانات موجود برای ارایه‌ی نشان‌های الکترونیکی از جمله کارهایی است که در قالب این تفاهم‌نامه انجام می‌شود.

انصاری درباره این‌که جامعه‌ی گردشگری الکترونیک تاکنون چقدر از سوی فعالان صنعت گردشگری مورد پذیرش واقع شده و امور این صنعت از آن طریق پیگیری می‌شود‌؟ اظهار کرد: در حال حاضر ما تعداد زیادی عضو داریم و تمام کارهای مربوط به اعضا را به صورت الکترونیکی و آن‌لاین انجام می‌دهیم؛ ولی برای توسعه‌ی این کار به زمان بیشتری نیاز است.