england

انگلیس با معرفی گونه جدیدی از صنعت گردشگری تحت عنوان گردشگری صنعتی به دنبال جذب بیشتر گردشگران است.

به گزارش توریست‌ها به نقل از ایسنا، گردشگری صنعتی توسط کارشناسان صنعت گردشگری انگلیس با بازدید از جاذبه‌های گردشگری صنعتی انگلیس تعریف می‌شود که بیشتر آن‌ها به سال‌های «انقلاب صنعتی» تعلق دارد.

به گزارش دیلی میل، انقلاب صنعتی از دگرگونی‌های بزرگ در صنعت، کشاورزی، تولید و حمل و نقل که در اوسط قرن هجدهم از انگلیس آغاز شد و در آن استفاده از نیروی ماشین به جای نیروی انسان آغاز شد که این کشور را به اولین قدرت صنعتی دنیا مبدل ساخت.

در این میان بیشتر جاذبه‌های گردشگری صنعتی انگلیس در شهر لندن و شهرهای بندری لیورپول و منچستر واقع شده‌اند. به عنوان مثال در لیورپول یک ایستگاه قطار با طراحی منحصر به فرد، یکی از قدیمی‌ترین لوکوموتیوهای جهان که زمانی سریع‌ترین وسیله حمل‌ونقل جهان بوده و قدیمی‌ترین موتور بخار کشتی وجود دارند که هر یک می‌توانند به یک جاذبه گردشگری تبدیل شوند.

در لندن نیز که روند رو به رشد گردشگران آن طی سال‌های اخیر ادامه داشته و از جاذبه‌های ارزشمند گردشگری ارزشمندی از جمله کاخ باکینگهام، موزه بریتانیا و ساعت بیگ‌بن بهره می‌برد، ده‌ها آسیاب وجود دارند که قرن‌ها قبل ساخته شده و با استفاده از نیروی بخار کار می‌کرده‌اند که هر یک می‌توانند سهم بسزایی در جذب گردشگران به پایتخت انگلیس داشته باشند.

دولت انگلیس نیز قصد دارد در قالب برنامه‌ای ‌١٠ ساله، درآمدهای انگلیس از محل صنعت گردشگری را به ‌١٨٨ میلیارد پوند در سال ‌٢٠٢٠ برساند و این کشور را با میزبانی از 40 میلیون گردشگر در این سال به قطب نخست گردشگری اروپا تبدیل کند که حاصل این امر رسیدن تعداد شاغلان در صنعت گردشگری انگلیس از رقم فعلی ‌٢٦٤ هزار نفر به سه میلیون خواهد بود.