arab

سیل گردشگران عرب در ماه‌های آتی صنعت گردشگران انگلیس را متحول می‌کند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، با حذف نیاز به ویزا برای سفر گردشگران چهار کشور عرب به انگلیس، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند سیل گردشگران عرب در ماه‌های آینده به انگلیس سرازیر شود.

به گزارش عرب نیوز، در قالب راهبرد جدید دولت انگلیس از سال آینده میلادی، گردشگران چهار کشور عربی امارات، کویت‌، عمان و قطر برای سفر سه ماهه گردشگری به انگلیس که تا شش ماه قابل تمدید است، نیازی به اخذ ویزا ندارند و تنها موظف هستند 48 سال قبل از سفر اسامی خود را به سفارتخانه‌های انگلیس در کشورهایشان اعلام کنند.

انگلیس در شرایطی از سال 2014 رشد چشمگیر گردشگران عربش را تجریه می‌کند که براساس آمار سایت «ویزیت بریتین»، گردشگران عرب بیشترین مبالغ را در انگلیس هزینه می‌کنند.

بر این اساس گردشگران اماراتی در هر سفر به انگلیس به طور میانگین 2478 پوند و گردشگران کویتی 1965 پوند هزینه می‌کنند که این امر گردشگران عرب را به ولخرج‌ترین گردشگران انگلیس تبدیل کرده است.

همچنین بر اساس این آمار، حدود 36 درصد درآمدهای شهر لندن، از محل صنعت گردشگری بواسطه حضور گردشگران عرب است. از سوی دیگر هتل‌های گرانقیمت نیز سعی دارند تا فضای مناسبی برای گردشگران عرب که در بیشتر مواقع بصورت گروهی سفر می‌کنند، فراهم کرده و حتا علامت‌هایی روی دیوارها برای نشان دادن جهت قبله نصب کرده‌اند.

دولت انگلیس از سال 2011 و در قالب برنامه‌ای ‌١٠ ساله قصد دارد درآمدهایش از محل صنعت گردشگری را به ‌١٨٨ میلیارد پوند در سال ‌٢٠٢٠ برساند و این کشور را به قطب نخست گردشگری اروپا تبدیل کند که در راستای تحقق این هدف روی جذب گردشگر به لندن و سفر بیشتر گردشگران عرب حساب ویژه‌ای شده است.