englandتورگردانان انگلیسی امیدوارند با روی کار آمدن رییس‌جمهور جدید در ایران و بهبود روابط سیاسی ایران و انگلیس، گردشگران انگلیسی بیشتری به ایران سفر کنند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، دو تورگردان انگلیسی که از سال‌ها قبل تورهای مسافرتی به مقصد ایران برگزار می‌کنند، امیدوارند با انتخاب دکتر «حسن روحانی» به عنوان رییس جمهور جدید در ایران و بهبود روابط سیاسی بین ایران و انگلیس، گردشگران انگلیسی بیشتری به ایران سفر کنند.

بنا بر گزارش دیلی تلگراف، در شرایطی که روابط سیاسی بین ایران و انگلیس در ماه‌های اخیر در شرایط بدی بوده و حتا وزارت خارجه انگلیس از اتباعش خواسته به ایران سفر نکنند، دو تورگردان انگلیسی مالک آژانس‌های مسافرتی «وایلد فرانتیر» و «ورلد اکسپندیشنز» امیدوارند که رییس جمهور جدید ایران بتواند روابط سیاسی بین دو کشور را بهبود بخشد.

این دو تورگردان که در سال‌های گذشته بارها به ایران سفر کرده‌اند، ایران را کشوری می‌دانند که آثاری از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان را در خود جای داده و بر این باورند که آثار تاریخی شاخص ایران از جمله «تخت جمشید» با قدمتی 2600 ساله، مساجد تاریخی اصفهان و شیراز – شهر شاعران – هر یک می‌توانند هر گردشگری را تحت تاثیر قرار دهند.

روابط سیاسی ایران و انگلیس پس از انقلاب اسلامی در ایران و به علت سیاست‌های مداخله‌جویانه انگلیس تقریبا همواره در شرایط نامطلوبی بوده و در سال‌های اخیر نیز به دلیل تنش‌های سیاسی بین دو کشور کاهش یافته که این امر سفر گردشگران انگلیسی به ایران را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.