عرب‌ها

آمارها نشان می‌دهد تعداد گردشگران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که طی سال 2015 از انگلستان دیدن کردند، 18 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس GCC) اعلام کرده، استقبال مردم کشورهای عضو این شورا طی سال 2015 از انگلستان، رکورد جدیدی را در گردشگری این کشورها به ثبت رسانده است.

در سال گذشته میلادی تعداد گردشگران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که انگلیس را به عنوان مقصد خود انتخاب کردند، 18 درصد افزایش داشت و مبلغی که در سفرهای خود هزینه کردند، رشدی هشت درصدی را شاهد بود. رکورد تعداد گردشگران انگلیسی این کشورها 723 هزار و 773 تن بود که یک میلیارد و 590 میلیون پوند خرج کردند که رکوردی جدید در حوزه گردشگری به حساب می‌آید.

در مجموع شهروندان امارات متحده عربی بیشترین بازدید را با 347 هزار مسافر از انگلستان داشته است. استقبال مردم امارات از جاذبه‌های این کشور نسبت به سال 2014، شاهد رشدی 34 درصدی بوده است.

عربستان سعودی در سال 2015 پس از امارات بیشتری صدور گردشگر (147 هزار نفر) را داشته و تعداد مسافرانش نسبت به سال پیش از آن، دو درصد افزایش داشته است. کویت با 104 هزار گردشگر، مقام سوم را دارد و قطر با 76 هزار مسافر، رتبه چهارم را در استقبال از جاذبه‌های این کشور اروپایی دارد.

به گزارش عرب نیوز، سال گذشته کمپینی با عنوان «بریتانیای بزرگ، لحظه‌های بزرگ» راه‌اندازی شد و طی آن شبکه‌های اجتماعی و فعالان حوزه سایبری تلاش کردند با انتشار تصاویر، ویدیوها و تجربیات خوش خود از جاذبه‌های گردشگری انگلستان، این بخش را در عرصه بین‌المللی تبلیع کنند و به آن رونق ببخشند.

نتایج بررسی‌های اخیر همچنین نشان داد، مسافران عربستان سعودی بیشترین سهم را در ثبت رکورد جدید استقبال از کشورهای «GCC» داشتند. 52 درصد مبالغ صرف شده در این کشورها از جیب گردشگران سعودی بوده است. مسافران عربستانی طی سال 2015 حدود 560 میلیون پوند در منطقه خلیج فارس خرج کردند.

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از لحاظ تعداد گردشگران و درآمد حاصل از پول‌های صرف‌شده مسافران، رشد چشمگیر و سریعی را طی سال‌های اخیر تجربه کرده‌اند و جاذبه‌هایشان جزو محبوب‌ترین‌ها نزد گردشگران جهان شمرده می‌شود.