kurd

مصر و کردستان عراق در قالب امضای یک تفاهم‌نامه، گردشگری مشترک را توسعه می‌دهند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در جریان دیدار «هشام زازوو»، وزیر گردشگری مصر با مقامات صنعت گردشگی کردستان عراق در شهر «اربیل»، دو طرف در قالب امضای تفاهم‌نامه‌ای از توسعه‌ گردشگری مشترک خبر دادند.

به گزارش آل-افریکا، در جریان این دیدار مقرر شد در آینده نزدیک خطوط پروازی مشترک از شهر اربیل به دو شهر گردشگری قاهره و شرم‌الشیخ در مصر برقرار شده و تسهیلاتی نیز در جهت صدور ویزای گردشگری برای اتباع مصری و عراقی از سوی هر دو طرف در نظر گرفته شود.

مصر که صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصادش بوده و حدود پنج میلیون نفر از نیروی کار این کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت به کار اشتغال دارند، در ماه مارس رشد 12 درصدی گردشگرانش میزبان نزدیک به یک میلیون گردشگر از کشورهای مختلف جهان بود که حدود یک میلیارد دلار ارز وارد چرخه اقتصادی مصر کرد.

در این شرایط کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند مصر با رشد 23 درصدی گردشگرانش در سال جاری میلادی میزبان 12 میلیون گردشگر باشد که بیشتر آنها از کشورهای روسیه، لهستان و آلمان خواهند بود.

کردستان عراق نیز پس از سقوط حکومت صدام به عنوان یک مقصد گردشگری مطرح شد و در شرایطی که در سال‌های گذشته ناآرامی‌ها مصر و تونس را خالی از گردشگران کرد، به مکانی برای گذراندن تعطیلات گردشگران اروپایی تبدیل شد.

در قالب این برنامه‌ی چهار ساله، در سال 2015، کردستان عراق میزبان 15 میلیون گردشگر از کشورهای مختلف جهان بویژه کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس خواهند بود. در این شرایط مقامات شهر اربیل قصد دارند، با ساخت هتل‌های لوکس، توسعه‌ فرودگاه اربیل و تقویت زیرساخت‌های گردشگری این شهر، اربیل را به دبی جدید تبدیل کنند.