مصر

روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» با اشاره به بازگشت آرامش به مصر پس از چند سال‌ آشوب داخلی، از گردشگران خارجی دعوت کرد به مصر، «سرزمین امن» سفر کنند و از مناظر دیدنی و محیط جادویی آن لذت ببرند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا،  روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی که منتشر کرده نوشت: جادوی سرزمین مصر همچنان وجود دارد و اصلا اهمیت ندارد که چه قدر زمان گذشته، درختان خرمای این سرزمین هنوز هم با بادهای گرم متمایل می‌شوند و دشت‌های وسیعی که با صحراها محاصره شده‌اند، آفتاب بر معبد «کرنک» طلوع می‌کند و آب‌های روشن دریای سرخ هنوز هم مصر را به سرزمین محبوب گردشگران نگه داشته است. با وجود آشوب‌های داخلی بسیاری که اخیرا در مصر رخ داد، آرامش نسبی که نیاز گردشگران است، در این کشور ایجاد شده و مسافران را به بازدید از مصر و لذت بردن از آب و هوا و طبیعت جادویی آن ترغیب می‌کند.

این روزنامه انگلیسی با برشمردن نکات مثبتی که هنوز در سفر گردشگران به مصر وجود دارد، نوشت: کاهش هزینه سفر به این کشور در مقایسه با دیگر کشورها و آرامشی که ویژگی اصلی شهر تاریخی قاهره است، اماکن تاریخی بسیار که هرگز مشابه آن جای دیگری دیده نشده از جمله معبدهای دشت نیل و جو رمانتیک این منطقه در کنار تماشای سایه‌های بناهای عظیم تاریخی از جمله مواردی است که هر مسافری را به سفر به این سرزمین تشویق می‌کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: هر کسی که می‌گوید مسافران کنونی مصر هرگز اختلاف سیاسی و یا مشکلی را نسبت به پنج سال پیش احساس نمی‌کنند، در اشتباه‌اند. با این حال ملاحظات امنیتی در مناطقی که احتمال آشوب هست، تدبیر شده است.

این روزنامه با ارائه گزارشی از کاهش درآمدهای این صنعت در مصر بویژه در منطقه اهرام فراعنه از زمان آغاز دو انقلاب 25 ژانویه 2011 و 30 جولای 2013 نوشت: با وجود تمامی هشدارها و ممنوعیت‌های سفر به مصر که از سوی کشورهای مختلف اعمال شده است، مسافران از نحوه میزبانی و سطح بالای امنیتی حال حاضر این کشور خشنود هستند.