مصر

گردشگری مصر در میزان رزرو هتل ها از زمان انقلاب ژانویه رکورد زد و در اولین روز از تعطیلات عید فطر نرخ گردشگری و اشغال هتل ها در بیشتر شهرها و مناطق توریستی به صدردرصد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایسنا،  البته بیشتر فعالان این حوزه این افزایش گردشگر را مربوط به استقرار آرامش و امنیت در مصر، کاهش قیمت کالاها و خدمات در مناطق توریستی و طرح جذب گردشگر داخلی که از سوی وزارت گردشگری مطرح شد، می دانند.

مرکز گردشگری مصر هم اعلام کرد: همواره در تعطیلات عید فطر شاهد افزایش ناگهانی گردشگران داخلی و خارجی هستیم اما امسال طرح تبلیغی وزارت گردشگری که در ماه می گذشته در کشورهای عربی منطقه انجام شد، تاثیر به سزایی در این افزایش داشت.

به گزارش شبکه خبری «البوابة نیوز»، البته با افزایش تعداد گردشگران هزینه اقامت در هتل‌های منطقه شرم الشیخ 25درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

بیشتر گردشگران خارجی مصر در تعطیلات عید فطر از عربستان، کویت، امارات و اردن به این کشور آمده اندوو در حال حاضر 30 درصد کل گردشگران خارجی مصر را تشکیل می دهند.

پیش بینی می‌شود از ابتدای ماه اکتبرآینده وضعیت گردشگری خارجی مصر بهتر شود.

190 هتل در منطقه ساحلی «شرم الشیخ» ازسوی گردشگران داخلی و خارجی به طور صددرصد رزرو شد. این میزان در استان سینا 80درصد بوده است.ش