egypt

پس از روسیه و انگلیس‌، فرانسه و آلمان نیز هشدارهای امنیتی برای سفر گردشگرانشان به مصر را لغو کردند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، با کاهش ناآرامی‌های در مصر وزارت خارجه فرانسه و آلمان نیز با حذف هشدارهای امنیتی در سایت‌هایشان برای سفر به مصر‌، این کشور را مقصدی امن برای گردشگران اعلام کردند.

به گزارش عرب نیوز، پس از کودتای ارتش مصر بر ضد محمد مرسی، رییس جمهور مصر که به درگیری‌های خونین در این کشور و مرگ صدها تن انجامید،‌ بیشتر کشورها خواستار ترک مصر توسط گردشگرانشان شدند که این امر گردشگران مصر را به نصف کاهش داد.

با این وجود با برقراری آرامش نسبی در مصر در هفته‌های گذشته، روسیه و انگلیس هشدارهای امنیتی برای لغو سفر گردشگرانشان به مصر را لغو کردند و روز گذشته نیز فرانسه و آلمان پس از بازدید چند کارشناس امنیتی از مناطق گردشگری مصر تمامی مقاصد گردشگری این کشور را امن اعلام کردند. از سوی دیگر دولت ژاپن نیز اعلام کرده که در روزهای آتی لغو ممنوعیت‌ها برای سفر به مصر برای گردشگرانش را در دستور کار قرار خواهد داد.

در حال حاضر بیشتر گردشگران مصر در شهرهای گردشگری «شرم‌الشیخ» و «آسوان» و هتل‌های لوکس منطقه «دریای سرخ» حضور دارند. بر اساس بررسی‌های کارشناسان در ماه‌های گذشته ناآرامی‌ها در مصر روزانه حدود 13 میلیون دلار به صنعت گردشگری این کشور زیان وارد کرده است.

در سال 2011 نیز به دلیل ناآرامی‌های مصر که به برکناری «حُسنی مبارک» انجامید، درآمدهای مصر از محل صنعت گردشگری با میزبانی از 10 میلیون گردشگر در مقایسه با سال پیش از آن 30 درصد کاهش یافت و تعداد گردشگران این کشور نیز در سال 2011 حدود پنج میلیون نفر نسبت به سال 2010 کاهش داشت.

مصر در سال 2010 با قرار گرفتن در میان 10 مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان نزدیک به 15 میلیون گردشگر بود. صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصاد مصر است و حدود پنج میلیون نفر از نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط، به کار اشتغال دارند.