اهرام مصر

دیدن شفق قطبی و اهرام ثلاثه مصر از جمله آرزوهای شایع شهروندان انگلیسی‌ است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، براساس نتایج تحقیقی که بر روی دو هزار انگلیسی انجام شده، تماشای پدیده شفق قطبی و اهرام ثلاثه مصر از جمله پنج آرزوی بزرگ انگلیسی‌ها پیش از مرگ است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، با وجود اینکه آرزوهای شخصی افراد در رتبه‌های نخست قرار داشتند، اما بازدید از اهرام ثلاثه مصر، پدیده شفق قطبی، مجموعه آبشارهای نیاگارا‌، گرند کانیون و سفر به ایالت آریزونای آمریکا از جمله آرزوهای متداول انگلیسی‌ها است.

این در حالی است که گردشگری مصر به دنبال انقلاب 25 ژانویه 2011 با سقوط 40 درصدی مواجه شده است. بسیاری از کشورهای اروپایی از بیم آشوب‌های سیاسی و امینتی سفر به مصر را ممنوع کرده‌اند.

درآمد گردشگری مصر از 10.1 میلیارد دلار در سال 2012 با کاهش 40.5 درصدی به 6 میلیارد دلار در سال 2013 رسیده است. با اینکه بسیاری از کشورهای اروپایی ممنوعیت سفر به مصر را در پایان سال 2013 لغو کردند، اما پس از انفجار اتوبوس گردشگران کره‌ای در منطقه مرزی «طابا» در فوریه گذشته‌، نزدیک به 14 کشور مجددا حکم ممنوعیت سفر به مصر را صادر کردند.

با آغاز ماه رمضان بازهم میزان ورود گردشگران خارجی مصر 35 درصد کاهش یافته است و بیش از 140 هتل در منطقه ساحلی دریای سرخ و استان «سینا» تعطیل شده‌اند.

گردشگری مصر در طول سه سال گذشته از جمله بخش‌هایی است که آسیب زیادی دیده، اما به محض ایجاد ثبات و آرامش در منطقه می‌توان این اوضاع را بهبود بخشید.