egypt

گردشگری مصر در دومین ماه سال جدید میلادی 12 درصد رشد داشت.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، براساس آمار یکی از نهادهای دولتی مصر، تعداد گردشگران این کشور در ماه فوریه در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری الاهرام، مصر در ماه فوریه میزبان 845 هزار گردشگر بود که از رشد 92 هزار نفری نسبت به زمان مشابه در سال 2011 حکایت دارد. البته مصر در فوریه سال 2010 که هنوز اثری از بحران سیاسی در این کشور نبوده، میزبان حدود یک میلیون گردشگر بود.

از سوی دیگر، وزارت گردشگری مصر همچنین با در نظر گرفتن روند رو به رشد گردشگران این کشور از رشد 22 درصدی گردشگران مصر در ماه مارس در مقایسه با زمان مشابه در سال 2012 خبر داده که در صورت تحقق این امر تعداد گردشگران مصر که بیشتر آنها از کشورهای روسیه، لهستان و آلمان هستند، در سه ماه نخست امسال در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته میلادی 15 درصد رشد خواهد داشت.

مصر در سال 2011 به واسطه حوادثی که به برکناری «حُسنی مبارک»، رییس جمهور مخلوع این کشور انجامید و همچنین خشونت‌های ماه‌های بعدی که به مرگ صدها تن و ربوده‌شدن ده‌ها گردشگر انجامید، با کاهش شدید گردشگران مواجه شد و تنها میزبان 10 میلیون گردشگر بود، این در حالیست که این کشور در سال 2010 با قرار گرفتن در بین 10 مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان نزدیک به 15 میلیون گردشگر بود.

صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصاد مصر بوده و حدود پنج میلیون نفر از نیروی کار این کشور بطور مستقیم و غیر مستقیم در این صنعت به کار اشتغال دارند.