egypt

گردشگران مصر در ژانویه 2014 در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته میلادی حدود 29 درصد کاهش داشت.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، «هشام زازو»، وزیر گردشگری مصر اعلام کرد، این کشور در ماه ژانویه با کاهش 29 درصدی گردشگرانس در مقایسه با زمان مشابه در سال 2013 تنها میزبان 642 هزار گردشگر بود.

به گزارش توربو نیوز، مصر در ژانویه 2013 و پیش از آغاز بحران سیاسی جدید در این کشور در ماه جولای که به برکناری «محمد مرسی»، رییس جمهور این کشور از قدرت و ناآرامی‌های مرگبار انجامید، میزبان حدود 903 هزار گردشگر بود.

مصر درسال 2013 میزبان حدود 10 میلیون گردشگر بود که 33 درصد کمتر از سال 2010، سال رویایی‌ صنعت گردشگری این کشور بود که توانست با میزبانی از 15 میلیون گردشگر در جمع 10 مقصد برتر گردشگری جهان جای گیرد.

در این شرایط انفجار یک اتوبوس حامل گردشگران در کمتر از یک ماه قبل در صحرای سینا در مصر نیز باعث شده گردشگران بسیاری از کشورها از سفر به مصر منصرف شده و ترکیه و یونان را جایگزین این کشور کنند، البته وزیر گردشگری مصر بارها اعلام کرده که تمامی مقاصد گردشگری این کشور از جمله تأسیسات گردشگری منطقه دریای سرخ در امنیت کامل هستند و هیچ خطری گردشگران را تهدید نمی‌کند.

صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصاد مصر است و حدود 5 میلیون نفر از نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط، به کار اشتغال دارند.