egypt

دولت مصر از قصد خود برای جذب 30 میلیون گردشگر در سال 2022 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یکی از مسئولان گردشگری مصر روز سه‌شنبه در همایشی که با هدف معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر گردشگری شرم‌الشیخ مصر در این شهر برگزار شد، از هدفگذاری دولت این کشور برای جذب 30 میلیون گردشگر در سال 2022 خبر داد. (تور مصر)

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جذب 30 میلیون گردشگر در سال 2022 حدود 25 میلیارد دلار ارز وارد چرخه اقتصادی مصر خواهد کرد و در این میان روی جذب بیشتر گردشگر از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس، آلمان و روسیه برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده است.

دولت مصر همچنین قصد دارد با حضور پررنگ در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری از جمله نمایشگاه گردشگری ایتالیا که از امروز در شهر میلان گشایش یافته، مصر را به میزبان 14 میلیون گردشگر در سال جاری میلادی تبدیل کرده و به رکورد سال 2010 که سال رویای صنعت گردشگری مصر بوده و این کشور در آن سال میزبان نزدیک به 15 میلیون گردشگر بود دست یابد.

وزارت گردشگری مصر همچنین در راستای تحقق این هدف به دنبال تحقق بازارهای جدید برای صنعت گردشگری این کشور برای جذب بیشتر گردشگر از هند، دومین کشور پرجمعیت جهان، اندونزی، پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان و برزیل و تایلند برنامه‌ریزی کرده است.

تا پیش از وقایع سیاسی سال‌های اخیر در مصر که به مرگ صدها تن و برکناری دو رئیس جمهور در مصر انجامید صنعت گردشگری، منبع اصلی درآمد کشور مصر و منبع اشتغال 5 میلیون نفر بوده و با وارد کردن سالانه حدود ‌10 میلیارد دلار به چرخه اقتصادی مصر حدود ‌11 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده بود.