egyptبه دنبال کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، نروژ، بلغارستان و ژاپن، ایتالیا نیز هشدارهای امنیتی سفر گردشگرانش به مصر را لغو کرد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، وزارت خارجه ایتالیا روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای که در سایت این وزارتخانه منتشر شد، هشدارهای امنیتی برای سفر گردشگرانش به مصر را لغو کرد.

به گزارش روزنامه الاهرام، پس از درگیری‌های ماه‌های اخیر در مصر که به خلع «محمد مرسی»، رییس جمهور مصر از قدرت انجامید، 20 کشور از اتباع خود خواستند از سفرهای گردشگری به مصر خودداری کنند که در هفته‌های اخیر و با استقرار نسبی امنیت در این کشور، تعدادی از آن‌ها هشدارهای امنیتی را در این زمینه لغو کرده‌اند. (تور مصر)

با این وجود هنوز وزارت خارجه روسیه که گردشگرانش در صدر گردشگران مصر قرار دارند و هر ساله بطور متوسط یک میلیون گردشگر به این کشور می‌فرستد، حاضر به لغو هشدارهای امنیتی نشده است. البته ایتالیا نیز جزو پنج کشوری است که بیشترین گردشگر را به مصر می‌فرستد و براساس آمارها در هشت ماهه نخست امسال حدود 439 هزار گردشگر ایتالیایی به مصر سفر کرده‌اند.

پیش از این انگلیس، فرانسه، آلمان، نروژ، بلغارستان و ژاپن هم هشدارهای امنیتی سفر گردشگران به مصر را لغو کردند. در حال حاضر بیشتر گردشگران مصر در شهرهای گردشگری «شرم‌الشیخ» و «آسوان» و هتل‌های لوکس منطقه «دریای سرخ» حضور دارند. بر اساس بررسی‌های کارشناسان در ماه‌های گذشته ناآرامی‌ها در مصر روزانه حدود 13 میلیون دلار به صنعت گردشگری این کشور زیان وارد کرده است.

در سال 2011 نیز به دلیل ناآرامی‌های مصر که به برکناری «حُسنی مبارک» انجامید، درآمدهای مصر از محل صنعت گردشگری با میزبانی از 10 میلیون گردشگر در مقایسه با سال پیش از آن 30 درصد کاهش یافت و تعداد گردشگران این کشور نیز در سال 2011 حدود پنج میلیون نفر نسبت به سال 2010 کاهش داشت.

مصر در سال 2010 با قرار گرفتن در میان 10 مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان نزدیک به 15 میلیون گردشگر بود. صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصاد مصر است و حدود پنج میلیون نفر از نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط، به کار اشتغال دارند.