egypt

گردشگران انگلیسی با وجود ناآرامی‌های مصر، حاضر به لغو سفر خود به این کشور نیستند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در شرایطی که ناآرامی‌ها در مصر در پی خلع «محمد مرسی» از قدرت همچنان ادامه دارد، گردشگران انگلیسی حاضر به لغو برنامه سفر خود به این کشور نیستند.

به گزارش دیلی میرر، پروازها از فرودگاه‌های انگلیس به شهر گردشگری شرم‌الشیخ همچنان ادامه دارد و تنها 35 درصد از گردشگران انگلیسی برنامه سفر خود به مصر را لغو کرده‌اند.

مسئول یکی از آژانس‌های مسافری انگلیس نیز با اشاره به اینکه در مصر تنها شهر قاهره، پایتخت این کشور ناامن است، دیگر مقاصد گردشگری مصر شامل شهرهای گردشگری شرم‌الشیخ و آسوان، مجموعه معابد کارناک و معبد ابوسمبل را مکانهایی امن برای گردشگران می‌داند.

در این شرایط که سفر گردشگران روسی نیز همچنان به مصر ادامه دارد، البته مصر تقریبا از گردشگران آلمانی،‌ سوئیسی، سوئدی، فرانسوی و بلژیکی خالی شده است و بیشتر آنها تایلند را برای گذراندن تعطیلاتشان جایگزین مصر کرده‌اند.

در سال 2011 نیز به دلیل ناآرامی‌های مصر که به برکناری «حُسنی مبارک» انجامید، درآمدهای مصر از محل صنعت گردشگری با میزبانی از 10 میلیون گردشگر در مقایسه با سال پیش از آن 30 درصد کاهش یافت و تعداد گردشگران این کشور نیز در سال 2011 حدود پنج میلیون نفر نسبت به سال 2010 کاهش داشت.

مصر در سال 2010 با قرار گرفتن در بین 10 مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان نزدیک به 15 میلیون گردشگر بود. صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصاد مصر است و حدود پنج میلیون نفر از نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط، به کار اشتغال دارند.