egypt

با وجود ناآرامی‌های اخیر در مصر‌، گردشگری این کشور در شش ماهه نخست امسال رشد 10 درصدی را تجربه کرد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، «هشام زازو»، وزیر گردشگری مصر از رشد دو رقمی گردشگری این کشور در شش ماهه اول 2013 در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته با وجود ناآرامی‌های اخیر خبر داد. (تور مصر)

به گزارش روزنامه الاهرام، مصر در این زمان میزبان حدود پنج میلیون و 700 هزار گردشگر بود که حاصل آن در آمد چهار میلیارد و 400 میلیون دلاری برای اقتصاد بحران‌زاده مصر بود.

در این دوره زمانی هر گردشگر به طور متوسط روزانه 67 دلار در مصر هزینه کرده و بیشتر گردشگران این کشور نیز از کشورهای اروپایی بوده‌اند.

وزیر گردشگری مصر همچنین با اشاره به این مساله که به دلیل ناآرامی‌های شهر قاهره، ظرفیت نیمی از پروازها به مقصد این شهر خالی است، دیگر مقاصد گردشگری مصر از جمله «صحرای سینا»، شهر گردشگری «شرم‌الشیخ»، مجموعه معابد «کارناک‌»، معبد «ابوسمبل» و «دریای سرخ» را برای گردشگران امن دانست.

البته در سال 2011 به دلیل ناآرامی‌های مصر که به برکناری حُسنی مبارک انجامید، درآمدهای مصر از محل صنعت گردشگری با میزبانی از 10 میلیون گردشگر در مقایسه با سال پیش از آن 30 درصد کاهش یافت و تعداد گردشگران این کشور نیز در سال 2011 حدود پنج میلیون نفر نسبت به سال 2010 کاهش داشت.

این در حالیست که مصر در سال 2010 با قرار گرفتن در بین 10 مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان نزدیک به 15 میلیون گردشگر بود. صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصاد مصر است و حدود پنج میلیون نفر از نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند.