cairo

صنعت گردشگری مصر برای بازگشت به روزهای خوبش به دنبال یافتن بازارهای جدید است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، «هشام زعزو»، وزیر گردشگری مصر از راهبرد جدید این وزارتخانه برای بازگرداندن صنعت گردشگری مصر به روزهای خوبش با یافتن بازارهای جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری منا، با وجود تلاش‌های فراوان دولت مصر برای جذب بیشتر گردشگران هنوز تعداد گردشگران این کشور به میزان پیش از آغاز بهار عربی در سال 2010 بازنگشته است.

مصر در سال 2010 با قرار گرفتن در بین 10 مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان حدود 15 میلیون گردشگر بود و حالا دولت این کشور قصد دارد با معرفی جاذبه‌های گردشگری مصر در هند، دومین کشور پرجمعیت جهان و کشورهای منطقه آمریکای لاتین گردشگران بیشتری را در سال جاری میلادی و به ویژه فصل تابستان جذب این کشور کند.

در این راستا صنعت گردشگری مصر در نمایشگاه گردشگری برزیل معروف به «بازار جهانی سفر» یا همان (WTM) منطقه آمریکای لاتین که ماه گذشته میلادی در شهر «سائوپائولو» این کشور برگزار شد، حضوری پررنگ داشت و قرار است در ماه ژوئن نیز دو نمایشگاه ویژه معرفی جاذبه‌های گردشگری مصر در شهرهای «دهلی‌نو» و «مومبای» هند برگزار شود.

صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصاد مصر بوده و حدود پنج میلیون نفر از نیروی کار این کشور بطور مستقیم و غیر مستقیم در این صنعت به کار اشتغال دارند.