egypt

پس از سقوط رژیم حُسنی مبارک،‌ اولین هتل کاملا اسلامی در منطقه ساحلی مصر برای گردشگران خارجی افتتاح شد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، جریان اسلامی مصر و جمعی از شیوخ دانشگاه الازهر روز شنبه برای افتتاح هتل کاملا اسلامی برای گردشگران مصری در شهر ساحلی‌ «غراقه» حضور یافتند.

سرمایه‌گذاران این هتل هدف از ساخت آن را ایجاد یک فرصت جدید گردشگری در مصر می‌دانند. در این هتل سرو هر نوع مشروبات الکلی ممنوع است، علاوه‌بر این در طبقه چهارم این هتل استخری مخصوص بانوان ساخته شده است.

دکتر «خالد سعید»، سخنگوی رسمی جبهه سلفی‌های مصر از مهمترین چهره‌های شرکت‌کننده در این مراسم بود. شرکت کنندگان به صورت نمادین شیشه‌های شراب را در این هتل شکستند.

این هتل چهار ستاره مخصوص گردشگران خارجی در پنج طبقه ساخته شده است و دارای 185 اتاق و 35 سالن است. در حال حاضر 80 کارمند در این هتل خدمات‌رسانی می‌کنند که قرار است تا پایان ماه می تعداد کارمندان به 220 تن افزایش یابد.

«یاسر کمال»، مدیر هتل و طراح پروژه به رویتزر گفت:‌ ایده ایجاد یک هتل اسلامی برای گردشگران پس از سقوط رژیم «حُسنی مبارک» و با افزایش جریان‌های اسلامی در مصر شکل گرفت.

وی ادامه داد: سقوط رژیم مبارک به ما ثابت کرد اجرای احکام اسلامی در مصر غیرممکن نیست و اکنون زمان فراموش کردن اندیشه‌های قدیمی و فرسوده است.

یاسر کمال در ادامه افزود: البته نداریم این طرح از همین ابتدا با استقبال خوبی روبرو شد، چرا که این طرح در نوع خود جدید و شجاعانه است و تنها زمان می‌تواند ثابت کند این طرح موفق خواهد بود یا خیر.

شهر «غرقه» مرکز استان دریای سرخ مصر و یکی از مهمترین مناطق ساحلی مصر است که همواره به خاطر سواحل زیبا و همچنین ورزش‌های ساحلی مورد استقبال بوده است.