مصر

با انتخاب «محمد یحیی راشد»، وزیر گردشگری مصر به عنوان رییس شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل، این نهاد بین‌المللی، جهان را به آشتی با مصر دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، ریاست شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری تا 12 ماه آینده به «یحیی راشد»، وزیر گردشگری مصر سپرده شد و این سازمان در نشست اخیر خود، گردشگران را به سفر به مصر ترغیب کرد.

در این گردهمایی همچنین «UNWTO»، مسئولین مصری را به برداشتن محدودیت‌های غیرضروری برای سفر گردشگران به این کشور توصیه کرد. سازمان جهانی گردشگری، مردم جهان را به مثبت‌اندیشی در مورد گردشگری جهان مخصوصا کشورهایی چون مصر دعوت کرد و از آن‌ها خواست تا با تروریسم مبارزه کنند تا صنعت گردشگری ترقی کند.

در بیانیه‌ی این نهاد، از گردشگری جهانی به عنوان هسته اصلی اقتصاد بین‌الملل و پیشرفت انسانی یاد شده است.

به گزارش توربو نیوز، «یحیی راشد» هم به درخواست‌های «UNWTO» پاسخ مثبت داد و اعلام کرد که اخیرا کشور مصر گام‌های مثبتی در مسیر افزایش امنیت و تسهیل صدور ویزا برای گردشگران خارجی برداشته است.

وزیر گردشگری مصر همچنین افزود: حمایت چنین سازمان مهم وابسته به سازمان ملل از مصر و دعوت او از جهان برای سفر به کشور ما، شروع یک فرصت بزرگ برای گردشگری مصر است. با انتخاب مصر به عنوان ریاست شورای اجرایی «UNWTO» طی 12 ماه آینده، در انتظار پیشرفت‌های بیشتر و بیشتری هستیم.