مرگ گردشگران

فدراسیون آژانس‌های گردشگری مصر مبلغ 140 هزار دلار به خانواده هر یک از گردشگران مکزیکی کشته شده در این کشور پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، پس از اینکه در 13 سپتامبر 2015 میلادی هشت گردشگر مکزیکی به همراه چهار مصری به اشتباه توسط نیروهای امنیتی کشته شدند، مسئولان گردشگری این کشور آفریقایی تصمیم دارند این اشتباه مهلک را با پرداخت 140 هزار دلار به خانواده گردشگران مکزیکی قربانی این حادثه جبران کنند.

مصری‌ها معتقدند که این گردشگران وارد منطقه‌ای محصور در صحرای غرب شدند، اما توسط نیروهای امنیتی که آن‌ها را با تروریست‌ها اشتباه گرفته بودند به رگبار بسته شدند.

«احمد ابراهیم»، خزانه‌دار اتحادیه آژانس‌های مسافرتی مصر به «آسوشیتدپرس» اعلام کرد خانواده سه تن از این قربانیان پس از این که قبول کردند برای این حادثه از دولت مصر شکایت نکنند، هر کدام چکی به مبلغ 140 هزار دلار به عنوان غرامت دریافت کرده‌اند.

این مسئول گردشگری مصر اضافه کرد مذاکرات با خانواده سایر قربانیان این حادثه نیز در حال پیگیری است تا این پروژه به صورت قطعی بسته شود.

«احمد ابو زید»، سخنگوی وزارت امور خارجه مصر نیز حصول توافق با خانواده سه تن از گردشگران مکزیکی کشته شده در این کشور را تأیید و اعلام کرد این توافق بین فدراسیون آژانس‌های مسافرتی مصر و خانواده قربانیان حاصل شده و دولت قاهره دخالتی در این موضوع نداشته است.

به گزارش گاردین، «کلودیا رویز ماسیو»، وزیر امور خارجه مکزیک در اوایل سال میلادی اعلام کرده بود مسئولان گردشگری مصر باید شفافیت بیشتری در این باره داشته باشند و در نهایت مسئول این حادثه هستند.

گردشگری مصر که در چند سال اخیر همواره با بحران در صنعت گردشگری روبه رو بوده، در سه ماهه نخست سال 2016 نیز شاهد نزول 40 درصدی گرشگران بوده که این امر عمدتا به سبب ناامنی حاصل از حملات گروه تروریستی داعش ایجاد شده است.

در اکتبر سال 2015 میلادی نیز یک فروند هواپیمای مسافربری حامل گردشگران روس بر فراز صحرای سینا در یک انفجار تروریستی سقوط کرد که به کشته شدن شمار فراوانی از گردشگران روس، یکی از منابع اصلی درآمد گردشگری مصر انجامید و در ژانویه امسال نیز سه گردشگر در منطقه‌ای گردشگری در دریای سرخ توسط مردان مسلح به چاقو کشته شدند.

صنعت گردشگری مصر که یکی از حیاتی‌ترین منابع درآمد دولت مصر است، از سال 2011 و با ناآرامی‌هایی که به برکناری حُسنی مبارک انجامید وارد بحران شد‌، این در حالیست که پیش از آن و تا سال 2010 سالانه 14.7 میلیون گردشگر خارجی از مصر دیدن می‌کردند، اما این آمار در سال 2011 به یک باره 9.8 درصد نزول پیدا کرد.