مصر

آمارهای منتشر شده از ورود گردشگران خارجی به کشور تاریخی مصر در ماه فوریه حاکی از کاهش 45/9 درصدی آنها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آژانس مرکزی آمار مصر در گزارشی تعداد گردشگران خارجی ورودی به مصر در ماه فوریه سال جاری میلادی را حدود 364 هزار نفر اعلام کرد، در حالی که مصر در فوریه 2015 میزبان بیش از 640 هزار نفر گردشگر بود.

در این گزارش عامل اصلی کاهش قابل ملاحظه گردشگران خارجی عدم سفر روس‌ها ذکر شده است، چرا که مسکو پس از انفجار تروریستی یک هواپیمای مسافربری در صحرای سینا که به کشته شدن 224 تبعه روس انجامید تمامی پروازها را به مقصد شرم‌الشیخ لغو کرد.

با این وجود گردشگران اروپای غربی در صدر فهرست بازدیدکنندگان خارجی مصر در ماه فوریه قرار داشتند و 35.6 درصد گردشگران بین‌المللی این کشور آفریقایی را به خود اختصاص می‌دهند که در این میان گردشگران آلمانی بیشترین سهم را داشته‌اند.

عربستان بیشترین سهم گردشگران خاورمیانه‌ای مصر را دارد و در ماه فوریه 25.8 درصد از کل گردشگران مصر از عربستان بوده‌اند.

از سویی دیگر 14.1 درصد از گردشگران مصر در ماه فوریه از منطقه اروپای شرقی بودند که از این مقدار بیش از 60 درصد از گردشگران اوکراینی هستند.

کاهش گردشگران خارجی مصر در حالی در ماه فوریه 45.9 درصد اعلام شده است که در ماه ژانویه 2016 این کاهش قابل ملاحظه 46.3 درصد ثبت شده بود.

به گزارش دیلی نیوز مصر، «یحیی راشد»، وزیر گردشگری مصر در یک مصاحبه تلویزیونی درباره وضعیت نابسامان گردشگری این کشور اظهار کرد که این وزارت برنامه‌ای فوری برای بازسازی صنعت گردشگری در شش ماه آینده تدوین کرده که شامل افزایش کیفیت خطوط هوایی نیز خواهد شد.

«راشد» همچنین اضافه کرد در این برنامه از جدیدترین فناوری‌ها برای ترمیم و بازسازی گردشگری برای رسیدن به درآمد حداکثری استفاده خواهد شد.