دبی

نخستین شهری که در آن دما به صورت کامل کنترل شده است، در دل دبی شکل خواهد گرفت. امارات در نظر دارد بزرگ‌ترین mall (مرکز خرید) جهان را که در آن از پارک و تئاتر گرفته تا یکصد هتل را بسازد.

این مال که مال جهان نام گرفته است، 743 هزار متر مربع مساحت خواهد داشت و اندازه آن چهار برابر Metrocentre در Gateshead است که هم اکنون بزرگ ترین مرکز خرید اروپا به شمار می رود.

همچنین در این شهر هفت کیلومتر جاده تعبیه شده که براساس خیابان آکسفورد در لندن طرح ریزی و در آن بخش خاصی برای تئاتر برادوی و گردشگری پزشکی در نظر گرفته شده است. این پروژه بخشی از دیدگاه 2020 امارات است و احتمالا برای نمایشگاه Expo 2020 آماده خواهد شد. در کنار این شهر عظیم نیز، زیرساخت های لازم آن راه اندازی شده است.

حاکم دبی، شیخ محمد بن رشیدآل مکتوم معتقد است: «رشد گردشگری ما را برآن داشته است که زیرساخت هایمان را هر چه سریع تر گسترش دهیم. انتظار ما این است که دو میلیارد نفری که در منطقه زندگی می کنند، از دبی به عنوان هاب (چهارراه) تجاری، گردشگری و فرهنگی منطقه نام ببرند. ما فقط به داشتن گردشگری فصلی راضی نیستیم. گردشگری از مولفه های کلیدی و گرداننده چرخ اقتصاد ماست و در تلاشیم تا امارات در تمام فصول جذابیت خود را حفظ کند.»

گفتنی است براساس تحقیقات انجام شده، این اقدام دبی می تواند تعداد بازدیدکننده سالانه این شهر را از ده میلیون در سال 2012 به 20 میلیون در سال 2020 برساند. همچنین نرخ فعلی مشارکت اقتصادی صنعت گردشگری این شهر بیش از یکصد میلیارد درهم امارات است. (ضمیمه چمدان)

منبع: breakingtravelnews