dubai-tours

مقامات صنعت گردشگری دبی قصد دارند با اجرای سیاست‌های گردشگری جدید، درآمدهای این شهر از محل صنعت گردشگری را به سه برابر افزایش دهند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، مقامات امیرنشین دبی در تلاش هستند درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری خود را به رقم 300 میلیارد درهم (معادل 82 میلیارد دلار) در سال 2020 برساند.

دبی با در اختیار داشتن 599 هتل با بیش از 80 هزار اتاق در سال 2012 میزبان بیش از 10 میلیون گردشگر بود که این امر صنعت گردشگری را یکی از ارکان اقتصاد این امیرنشین تبدیل کرده و بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی دبی را به این صنعت اختصاص داده است.

براساس آمارهای «سازمان جهانی جهان‌گردی»، دبی در زمینه‌ صنعت گردشگری همواره در مسیر رشد بوده که این مرهون گسترش دامنه‌ شهر‌ دبی و اجرای راهبردهای مدیریتی نوین و جهانی بوده است.

به گزارش رویترز‌، مسئولان صنعت گردشگری دبی برای سه برابر کردن درآمدهای گردشگری تا سال 2020، تعداد اتاق‌های هتل‌ های این امیرنشین را به 160 هزار افزایش خواهند داد و در این سال میزبان 20 میلیون گردشگر خواهد بود.

برای نیل به این هدف، دولتمردان دبی بر روی جذب بیشتر گردشگر از سه کشور عربستان‌، هند و روسیه برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده‌اند و در این مسیر توسعه بیشتر خط هوایی امارات، یکی از عوامل اصل به شمار می‌رود.