Dominican

جمهوری دومینیکن برای جذب بیشتر گردشگر راهبرد 10 ساله برای صنعت توریسم تدوین کرد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، یکی از مقامات صنعت گردشگری جمهوری دومینیکن از تدوین راهبرد 10 ساله برای تبدیل این کشور به مقصد نخست گردشگری منطقه حوزه کارائیب خبر داد.

پیش‌بینی می‌شود جمهوری دومینیکن در سال 2013 میزبان چهار میلیون و 600 هزار گردشگر باشد که براساس راهبرد جدید 10 ساله به 10 میلیون گردشگر در سال 2023 خواهد رسید.

در راستای تحقق این امر جذب گردشگر از پرجمعیت‌ترین کشور جهان، چین به انعقاد قراردادهایی برای جذب بیشتر گردشگران چینی، افزایش بودجه بازاریابی صنعت گردشگری این کشور و همچنین حضور پررنگ در نمایشگاه‌های صنعت گردشگری در دستور کار دولت جمهوری دومینیکن قرار گرفته است.

به گزارش آندیانا، مقامات صنعت گردشگری جمهوری دومینیکن در شرایطی اقدام به تدوین راهبرد 10 ساله برای جذب گردشگر کرده‌اند که در ماه نوامبر «لونلی پلانت» که یکی از مجلات معتبر در زمینه صنعت گردشگری به شمار می‌رود، در آخرین رده‌بندی خود از مقاصد برتر گردشگری جهان در سال 2013، جمهوری دومینیکن را در جمع 10 مقصد برتر قرار داده است.

در این گزارش با اشاره به رشد چشمگیر گردشگران جمهور دومینیکن در سال‌های اخیر و با در نظر گرفتن عواملی از فعالیت‌های انجام شده در جهت جذب گردشگر، تنوع زیست‌محیطی، فرهنگ غنی، بازاریابی موثر و جذب سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های صنعت گردشگری این کشور را در رتبه نهم مقاصد برتر گردشگری جهان در سال 2013 قرار داده است.

در این شرایط کارشناسان آینده صنعت گردشگران جمهوری دومینیکن را به دلیل در اختیار داشتن سواحل پاک و اقتباسی جاذبه‌های طبیعت گردی‌،فرهنگ غنی موزه‌های غنی و مردم خونگرم درخشان می‌دانند.