فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری از دستگیری یک قاچاقچی اموال تاریخی و کشف ۲۴ قلم طلا و جواهرت ارزشمند مربوط به ادوار تاریخی سلوکی و ساسانی خبر داد.

طلا و جواهرات

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی یپان حفاطت از میراث فرهنگی، سرهنگ محمد کربلایی با بیان این مطلب گفت: برابر اخبار واصله به واحد معاونت منابع و مخبرین یگان حفاظت استان تهران، مبنی بر فعالیت افرادی در زمینه خرید و فروش اشیاء عتیقه و احتمال فروش قریب الوقوع آن به قاچاقچیان بین المللی با توجه به  اهمیت موضوع، پس از اقدامات و بررسیهای اولیه و احراز صحت خبر، تیمی از ماموران معاونت عملیات یگان حفاظت وارد عمل شدند.

فرمانده یگان حفاظت تصریح کرد: پس از ماه‌ها تلاش شبانه روزی این تیم و انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی، با انجام هماهنگی های لازم از طریق  مقام قضایی تهران و اخذ دستورات لازم، طی عملیاتی ویژه در انجام معامله ای صوری نسبت به دستگیری یک نفر  قاچاق اموال تاریخی اقدام کردند که در این رابطه ۲۴ قلم اشیاء تاریخی منحصر به فرد شامل طلا و جواهرات ارزشمند و ذی قیمت کشف شد.

سرهنگ کربلائی ادامه داد: براساس کارشناسی صورت پذیرفته از سوی کارشناسان خبره میراث فرهنگی اصالت اشیاء مکشوفه محرز شد و قدمت آنها دوران ساسانی و سلوکی تخمین زده شد.

وی تصریح کرد: صورتجلسه نهایی تنظیم شد و تشکیل پرونده و ارجاع آن به مقام قضایی استان در دستور کار قرار گرفت، همچنین با دستور مقام قضایی استان، متهم پرونده جهت انجام تحقیقات تکمیلی و پیگیریهای بعدی ، تحویل اداره آگاهی فاتب شد.