قائم مقام شهردار منطقه 12 ضمن اشاره به درگیری روز سه‌شنبه ماموران شهرداری با پرسنل دانشگاه هنر، از تخلف این دانشگاه در میدان تاریخی مشق خبر داد.

دانشگاه هنر

سعادتی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تخلف دانشگاه هنر گفت: روز سه شنبه هفته جاری همکاران ما در شهرداری منطقه 12 با اقدامات عجیب و مشکوک دانشگاه هنر در مجموعه میدان تاریخی مشق شدند.

وی با بیان اینکه عوامل اجرائی دانشگاه اقدام به برش نرده‌ها و تخریب دیوار قدیمی دانشگاه در قسمت غربی و در مجاورت خیابان ارتش کرده بودند، گفت: بلافاصله عوامل شهرداری منطقه 12 به محل مراجعه کرده و برای توقف عملیات و کسب مجوزهای لازم از شهرداری منطقه و میراث فرهنگی تذکرات لازم را به مسئولان دانشگاه دادند.

قائم مقام شهردار منطقه 12 با بیان اینکه مجموعه میدان مشق از عرصه‌های ثبت شده میراث فرهنگی است وگفت: هر گونه ساخت و ساز در آن مستلزم انجام هماهنگی و استعلامات از میراث فرهنگی و شهرداری است.

سعادتی در ادامه گفت‌وگویش به ایسنا گفت: متاسفانه عوامل اجرایی دانشگاه هنر نه تنها عملیات را متوقف نکردند بلکه با توهین و حتی استفاده از گاز اشک‌آور، سعی در متشنج کردن اوضاع و متفرق کردن ماموران شهرداری را داشتند.

سعادتی افزود: نکته تعجب برانگیز این است که در سال‌های اخیر شهرداری تهران در صدد افزایش عرصه عمومی میدان و امکان تردد و حضور مردم است، اما این اقدام غیر فرهنگی دانشگاه هنر نتیجه‌ای جز کاهش عرصه‌های عمومی ندارد.

قائم مقام شهردار منطقه 12 گفت: الحاق یکی از خیابان‌های قدیمی میدان به عرصه دانشگاه هنر نه تنها مورد پذیرش شهرداری بلکه برای مردم نیز قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه در خصوص موضوع مالکیت دانشگاه در این خیابان نیز باید بگویم که هیچ مالکی در شهر حق مداخله در عرصه ثبت شده ملی بدون انجام تشریفات فنی و قانونی را ندارد گفت: با توجه به سابقه تاریخی این خیابان، این خیابان جزو محورهای رسمی طرح تفضیلی قرار دارد و عملا امکان ساخت و ساز بنا و تاسیسات خاص در آن وجود ندارد و شهرداری منطقه 12 نیز اجازه ساخت و ساز هر گونه بنا را در این محور به دانشگاه هنر نخواهد داد.

قائم مقام شهردار منطقه 12 در خاتمه افزود: امیدواریم دانشگاه هنور به عنوان یکی از نهادهای فرهنگی به قانون تمیکن کند و قانون را زیر پا نگذارد.