محمد وکیلی

استاندار سمنان از عبور میلیونی زوار رضوی به‌عنوان فرصتی طلایی برای رونق گردشگری در شهر تاریخی دامغان یاد کرد و با اشاره به عبور سالانه نزدیک به 20 میلیون زائر حرم رضوی از جاده های استان گفت: شهرستان دامغان باید از این ظرفیت زیاد به نحو مطلوبی بهره گرفته و زائران و مسافران را به داخل شهر و بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی متعدد و متنوع شهر تاریخی دامغان راغب کند.

به گزارش ایسنا، منطقه‌ی سمنان، «محمد وکیلی» با اشاره به عبور مسافران و زائران از راه‌های شهرستان خصوصاً در ایام نوروز از شهرداری و شورای شهر دامغان خواست تمهیداتی بیندیشند تا زائران و مسافران در داخل شهر دامغان توقف و از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بازدید کنند.

وی با بیان اینکه باید از این فرصت و پتانسیل بنحو احسن استفاده کرد، افزود: اگر بتوانیم مسافران را جذب کنیم به اقتصاد شهر کمک زیادی می‌کنیم.

وی با اشاره تعدد حضور دامغانی‌های خارج از شهرستان، از آن بعنوان یک فرصت برای جذب سرمایه‌گذاران یاد کرد و برنامه‌ریزی مناسب در این خصوص را خواستار شد.

استاندار با بیان اینکه در شهرستان دامغان استعداد و ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که می‌تواند موجب رشد و توسعه منطقه شود، گفت: در خصوص فرآوری پسته و تلاش برای ایجاد ارزش افزوده در این محصول باید تلاش مضاعفی در شهرستان انجام شود.

وکیلی فضاسازی مناسب شهری را در کاهش آسیب های اجتماعی مهم برشمرد و افزود: با همدلی و همکاری مناسب باید خدمت‌رسانی به مردم در فضای مناسب ارائه شود و از آنجا که دستگاه‌های اجرایی تسهیل‌کننده خدمت‌رسانی به مردم هستند باید در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نباشند.

هم‌چنین استاندار سمنان در سفر به شهرستان به اتفاق نماینده‌ی مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار دامغان از مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در امیریه بازدید کرد.

شهر تاریخی دامغان که در گذشته‌های دور صددروازه نامیده می‌شده یکی از کهن‌ترین شهرهای ایران و از پایتخت‌های اشکانیان است که آثار تاریخی و مذهبی بسیاری دارد.

استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در بخش‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی در سطح شهرستان دامغان گفت: باید تلاش کنیم با توجه به بحث اشتغال نرخ بیکاری در شهرستان را تک رقمی کنیم.

وی افزود: بحث تولید و پابرجا بودن و فعال ماندن واحدهای صنعتی و معدنی بسیار مهم است و همه باید دست به دست هم بدهیم و بخش تولید را فعال کنیم و در این زمینه تلاش کنیم حتی یک نفر کارگر هم از این بخش کم نشوند بلکه به افزایش اشتغالزایی دست یابیم.

وکیلی با اشاره به محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی که دشمنان علیه کشور در عرصه‌ی اقتصادی ایجاد و به کاهش قیمت نفت دست زدند، افزود: با کاهش قیمت نفت و درآمدهای ارزی کشور، قرار نیست تولید تعطیل شود و این کمبود ارزی را می‌توان از منابع داخلی و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود جبران کرد.