تفاهم‌نامه

تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان ملی زمین و مسکن به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان ملی زمین و مسکن و معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه  گردهمایی سرمایه‌گذاران مناطق نمونه گردشگری به امضای سیدمحمد پژمان و سعید شیرکوند رسید.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن در این برنامه با اشاره به اثرات مثبت امضای این تفاهم نامه، گفت: اقتصاد و به ویژه گردشگری کشور اگر به سمت مردمی شدن نرود نمی‌توان انتظار تحول جدی در کشور را داشت.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های توریستی کشور به قدری زیاد است که می‌توانیم بخش عمده‌ای از اقتصاد داخلی و خارجی را از طریق بخش گردشگری رونق داد، بنابراین هر عقل سلیمی حکم می‌کند که از سرمایه‌گذاران و فعالان این  عرصه حمایت کنیم.

پژمان با اشاره به اینکه بروکراسی اداری یک مانع جدی در راه توسعه گردشگری است، یادآور شد: تعیین صلاحیت افرادی که وارد این عرصه می‌شوند باید بر عهده سازمان میراث فرهنگی باشد چرا که عده‌ای با تفکر استفاده شخصی از فرصت‌های این بخش، عرصه گردشگری را آسیب پذیر کرده اند.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: اگر صلاحیت حرفه‌ای و مالی افراد به عنوان سرمایه‌گذار توسط سازمان میراث فرهنگی احراز شود این مشکلات به حداقل می‌رسد.

وی افزود: پروژه‌ها باید واقع‌بینانه تعریف شود و بازه زمانی مشخصی برای اجرای طرح‌ها در نظر گرفته شود چراکه پروژه‌ای که از 3 سال بیشتر زمان می‌برد صرفه اقتصادی ندارد.

پژمان با اشاره به اهداف امضای تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و سازمان ملی زمین و مسکن گفت: یکی از مهمترین اهداف امضای این تفاهم نامه پرهیز از اقدامات سلیقه‌ای و ارائه تعریف روشنی از فرآیندی است که سرمایه گذاران گردشگری در ادارات سازمان ملی زمین و مسکن در استانها باید طی کنند.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: ما آمادگی داریم از پروژه‌های گردشگری حمایت کنیم و اگر طرح ضروری وجود داشته باشد که ما زمین لازم را در اختیار نداشته باشیم، حاضر هستیم زمین را تامین کنیم.