اقامتگاه غیرمجاز

غربالگری 1168 منطقه نمونه گردشگری در دور جدید مدیریت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آغاز شده، درحالی‌که پیش بینی می‌شود از این تعداد فقط 200 منطقه نمونه گردشگری به فرجام برسند، با این حال مدیرکل مناطق نمونه و زیرساخت‌های گردشگری می‌گوید: ‌تا این مرحله از غربالگری، هیچ منطفه نمونه‌ای فریز نشده است.

قرار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری براساس آنچه تا کنون درباره‌ی مناطق نمونه‌ی گردشگری اعلام کرده، آن است که هیچ منطقه نمونه‌ای را حذف نکند، چون ضمیمه‌ی مصوبه‌ی دولتی شده است؛ اما قصد دارد بیکارترها را فریز کند و مناطقی را که فعال‌ترند اولویت بدهد.

جلال تاجیک مدیرکل مناطق نمونه و زیرساخت‌های گردشگری معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان این‌که غربالگری مناطق نمونه همچنان ادامه دارد، به خبرنگار گردشگری ایسنا، گفت: آذرماه جلسه‌ای را با 110 سرمایه‌گذار مناطق نمونه گردشگری و با حضور مقاماتی از وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی و جهادکشاورزی که بیشترین حجم مشکلات مناطق نمونه با آن‌هاست برگزار می‌شود تا حمایت‌های بیشتری را برای سرمایه‌گذاران این مناطق جلب کنیم.

وی اضافه کرد: مناطق نمونه گردشگری یا در بخش اراضی مشکل دارند و یا با مناطق طبیعی، جنگل‌ها و آبخیزداری، برای همین تصمیم گرفتیم مقامات دستگاه‌های مرتبط را با سرمایه‌گذاران مناطق نمونه گردشگری روبه‌رو کنیم تا مطالبات و مشکلات‌شان را حضوری مطرح کنند.

او در ادامه اظهار کرد: دیدارهای حضوری با سرمایه‌گذاران و بازدید از این مناطق در استان‌های مختلف ادامه دارد؛ اما در میانه‌ی راه به این نتیجه رسیدیم یک‌بار هم که شده اجماعی از وزارتخانه‌های درگیر با این مساله و سرمایه‌گذاران مناطق نمونه داشته باشیم.

تاجیک درباره‌ی حذف منطقه‌ی نمونه گردشگری تا این مرحله از غربالگری، گفت: این برنامه آغاز شده و اکنون در میان راه هستیم، با این حال منطقه‌ی نمونه گردشگری تا کنون فریز نشده است.