سامانه تلفنی

سامانه تلفنی و 24 ساعته برای ارائه گزارشهای مردمی درباره تخریب های حوزه میراث فرهنگی، قاچاق اشیای تاریخی و اتفاقات این حوزه راه اندازی می شود.

محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه های کشور به خبرنگار مهر گفت: این خط تلفنی به این منظور راه اندازی می شود که مردم به صورت 24 ساعته با سازمان میراث فرهنگی مرتبط باشند و هر موضوعی که به آن برخورد کردند مانند تخریب بناها، سرقت از موزه ها، قاچاق اشیای تاریخی و … را ازطریق شماره مستقیم سازمان برای پیگیری اعلام کنند. در این ارتباط سازمان میراث فرهنگی در حال رایزنی با شرکت مخابرات است تا یک شماره 4 رقمی برای این کار در نظر گرفته شود.

وی افزود: این سامانه تلفنی امسال راه اندازی می شود. معتقدیم میراث فرهنگی متعلق به مردم است و آنها باید بتوانند مشاهدات خود را به مسئولان مربوطه اعلام کنند. اکنون اداره های استانی و شهرستانی میراث فرهنگی نمی توانند به صورت 24 ساعته جوابگوی مردم باشند و از سوی دیگر مردم شماره های آنها را نیز حفظ نیستند اما در صورت راه اندازی این خط تلفنی آنلاین می توانند هر ساعت از شبانه روز گزارشهای مردمی خود را اعلام کنند.

کارگر ادامه داد: سازوکار اجرایی آن باید در سازمان میراث فرهنگی تعریف شود همچنین ممکن است این سامانه پاسخگوی مشکلات گردشگری و صنایع دستی نیز باشد.