کارگاه آموزشی

کارگاه آموزشی آشنایی با میراث ناملموس در مدرسه نخبگان پورسینا، نخستین مدرسه دوستدار میراث فرهنگی با حضور رئیس مرکز مطالعات منطقه‌ای میراث ناملموس در آسیای غربی و مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه آموزشی میراث ناملموس در مدرسه نخبگان پورسینا، نخستین مدرسه دوستدار میراث فرهنگی با هدف آشنایی دانش‌آموزان مقطع راهنمایی با میراث فرهنگی، میراث ناملموس، جایگاه مرکز مطالعات منطقه‌ای میراث ناملموس و شرح وظایف این مرکز برگزار شد.

رئیس مرکز مطالعات منطقه‌ای میراث ناملموس در آسیای غربی و مرکزی در این کارگاه آموزشی با اشاره به اهمیت آشنایی کودکان و نوجوانان با مقوله میراث فرهنگی و میراث ناملموس، گفت: بالابردن سطح آگاهی کودکان و نوجوانان در حوزه میراث فرهنگی به گونه‌آی که آنها بخشی از وقت خود را صرف این موضوع کنند به حفظ و حراست از مواریث فرهنگی توسط نسل جدید کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مرکز مطالعات منطقه‌ای میراث ناملموس در ارتباط با کودکان و نوجوانان افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: این مدرسه به عنوان پایلوت اجرای دو برنامه در حوزه میراث ناملموس انتخاب شده است، برنامه اول راه‌اندازی بخش مربوط به کودکان و نوجوانان در پورتال مرکز منطقه‌ای میراث ناملموس است.

پرمون تصریح کرد: دانش‌آموزان باید از مواریث ناملموسی که در اطرافشان است عکس تهیه کنند و بر روی پورتال مرکز مطالعات منطقه‌ای قرار دهند، این عکس‌ها توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد و به تصاویر که گویای مفاهیم میراث ناملموس باشد، جوایزی تعلق خواهد گرفت، همچنین تمامی عکس‌هایی که توسط دانش‌آموزان تهیه شده به صورت کتاب منتشر می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات منطقه‌ای میراث ناملموس افزود: موضوع دومی که به صورت آزمایشی در این مدرسه انجام می‌شود، بحث میراث‌یار است، موضوعی که مدتی است متوقف شده و ما بنا داریم دوباره آن را احیا کنیم.

وی گفت: برای اجرای این برنامه کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در زمینه حفظ و حراست از میراث فرهنگی و میراث ناملموس برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

در کارگاه آموزشی میراث ناملموس که توسط رئیس مرکز مطالعات منطقه‌ای میراث ناملموس در آسیای غربی و مرکزی برگزار شد پس از آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم این حوزه، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.