رئیس سازمان میراث فرهنگی
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از حضور نمایندگان این سازمان در کمیته‌های تدوین برنامه ششم توسعه در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی خبر داد و گفت: طرح جامع گردشگری با برش استانی و به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از طرح جامع گردشگری کشور تهیه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سلطانی‌فر در سمینار تخصصی ترسیم افق کاری سازمان در برنامه ششم توسعه که عصر دوشنبه(10 شهریور) با حضور معاونان و مدیران ارشد سازمان، فعالان بخش خصوصی و نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد برگزار شد، رویکردها و برنامه‌های سازمان را تبیین و تشریح کرد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در این مراسم با یادآوری انتخابات 24 خرداد سال گذشته و رای مردم به تفکر و اراده رئیس دولت تدبیر و امید، گفت: مردم به حل مشکلات امیدوار هستند و ما موظفیم در این مسیر تلاش مستمر و شبانه‌روزی داشته باشیم.

معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: با رویکردی که سازمان میراث‌فرهنگی در زمینه استفاده از نظر، حمایت، فکر و پشتیبانی مردم دارد، تلاش می‌کنیم با تشکل‌های مردم‌نهاد، رسانه‌ها و تمامی افرادی که دغدغه حفظ میراث‌فرهنگی، احیاء صنایع‌دستی و توسعه گردشگری دارند، تعامل بیشتری داشته باشیم.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه سازمان میراث‌فرهنگی با سرعت بیشتری نسبت به سایر دستگاه‌ها، سازماندهی خود را برای حضور در مراحل منتهی به برنامه ششم توسعه کشور آغاز کرده است، تصریح کرد: در این راستا تمامی افراد و متخصصانی که مطلع هستند باید نظر بدهند تا ما بتوانیم از این نقطه نظرات در راستای ارائه برنامه جامع‌تر استفاده کنیم.

وی در ادامه به رویکرد و توجه جدی رئیس‌جمهور به جایگاه سازمان میراث‌فرهنگی در توسعه اقتصادی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: حضور رئیس‌جمهور در سازمان میراث‌فرهنگی و توقع ایشان در زمینه انجام کار ویژه در سه حوزه ماموریت سازمان، مبین جایگاه و ارزش سازمان میراث‌فرهنگی است.

معاون رئیس‌جمهوری با بیان اینکه براساس سیاست‌هایی که از سوی رئیس‌جمهور برای سازمان میراث‌فرهنگی مشخص شد باید به دنبال پررنگ کردن جایگاه این سازمان باشیم، یادآور شد: تاکنون با هیچ‌یک از موارد مرتبط با سازمان میراث‌فرهنگی که در کمیسیون‌های دولت مطرح شده است مخالفتی صورت نگرفته و ما برای پیگیری موارد و مشکلات این سازمان با تمامی دستگاه‌های اجرایی تعامل مثبت و سازنده داشته‌ایم.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی با اشاره به تعامل مثبت سازمان میراث‌فرهنگی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: در برخی موارد اختلاف‌نظر وجود داشته و ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم همه افراد در مورد مسائل مختلف تفکر یکسانی داشته باشند.

سلطانی‌فر یادآور شد: تلاش ما بر این بوده است که جایگاه سازمان را در نظام اجرایی کشور در حوزه فرهنگ و اقتصاد پررنگ کنیم و در این راستا با مسئولین معاونت راهبردی رئیس‌جمهور نشست‌های مفید و تاثیرگذاری داشته‌ایم.

وی با اعلام این خبر که سازمان میراث‌فرهنگی در کمیته‌های تدوین برنامه ششم توسعه در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی حضور خواهد داشت، اضافه کرد: تشکیل مجدد شورای عالی سازمان پس از چندین سال وقفه، یکی از برنامه‌های جدی ما است.

معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: مقدمات تشکیل این شورا فراهم شده است و ظرف یک ماه آینده شورای عالی سازمان با ریاست رئیس‌جمهور و یا معاون اول رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی با اشاره به روند تهیه و تنظیم طرح جامع گردشگری از سال 1351 و بازبینی این طرح در سالهای 1378 و 1386، گفت: طرح‌های موجود توسط کارگروه منتخب مورد مطالعه قرار گرفته است و متناسب با طرح‌های موجود، تلاش می‌کنیم تا قبل از سال 1394، طرح جامع گردشگری تهیه و به تصویب برسد.

سلطانی‌فر اظهار داشت: در سفرهای استانی رئیس‌جمهور به استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری و اردبیل، فعال شدن بخش گردشگری مورد توجه و عنایت رئیس دولت یازدهم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه، رئیس‌جمهور دستور تهیه طرح جامع گردشگری را برای استان‌ها صادر کرده است، گفت: ما باید به فوریت با برش استانی طرح جامع گردشگری را تهیه کنیم، تهیه طرح جامع گردشگری به عنوان یکی از بخش‌های مهم برنامه ششم توسعه، در دستور کار سازمان میراث‌فرهنگی است.

معاون رئیس‌جمهوری همچنین به راه‌اندازی خانه تشکل‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پس از سفر استانی دولت به خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: خانه تشکل‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای ایجاد هماهنگی بین نهادهای مردمی و دفتر مجامع و تشکل‌های سازمان و تعامل جدی‌تر و منطقی‌تر تشکل‌ها با یکدیگر راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی اضافه کرد: در بحث تدوین برنامه ششم توسعه، تلاش می‌کنیم از نقطه نظرات و مشورت تشکل‌های مردم‌نهاد، فعالان بخش خصوصی، اتحادیه‌های صنفی و رسانه‌ها استفاده کنیم، در ماه‌های آینده نشست‌های بیشتری در این حوزه برگزار خواهد شد.