نمایشگاه

آغاز موج جدید انتصابات، برگزاری نمایشگاه ۷هزار سال هنر ایران و آغاز برنامه های نوروزی از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی در این هفته بود.

به گزارش خبرنگار مهر در این هفته محمدرضا کارگر مدیرکل موزه های کشور از برگزاری نمایشگاه های هفت هزار سال هنر ایران در کشورهای آلمان، اتریش، فرانسه، ایتالیا، هند، مکزیک، سنگاپور و آمریکا خبر داد و مدعی شد برگزاری این نمایشگاه ها در اروپا طی سال های ۷۹ تا ۸۴ ارزشمند بوده است. در سال ۷۹، ۱۷۸ شی ارزشمند هنر فرهنگ و تمدن ایران از ایران خارج شد و نخستین نمایشگاه در موزه تاریخ هنر وین به نمایش درآمد. اکنون نیز سازمان میراث فرهنگی قصد دارد چنین نمایشگاهی را دوباره برگزار کند.

موج انتصابات جدید در سازمان میراث فرهنگی

پس از تغییر مدیریت کاخ گلستان رئیس کاخ سعدآباد نیز تغییر کرد و در این هفته با حکم رئیس سازمان میراث فرهنگی رئیس کاخ نیاوران جای خود را به مدیرکل سابق بازرسی سازمان میراث فرهنگی داد.

خط ۲ متروی اصفهان تغییر مسیر می دهد

این هفته جلسه ای با حضور معاون میراث فرهنگی و تعدادی از مسئولان آستان اصفهان برگزار شد و معاون میراث فرهنگی از تغییر مسیر خط ۲ متروی اصفهان خبر داد و گفت: کلیات این پیشنهاد توافق شد ولی روی مسائل فنی آن بحث خواهیم کرد اما مطمئن باشید که دیگر میدان اصفهان از زیر میدان نقش جهان نمی گذرد.

محمد حسن طالبیان تغییر مسیر را به محدوده خیابان نشاط اعلام کرد.

یک اطلاعیه و یک تکذبیه در یک روز

این هفته سازمان میراث فرهنگی در اطلاعیه ای اعلام کرد حداکثر افزایش نرخ اتاق هتل ها ۱۲ درصد است. اما جامعه هتلداران این موضوع را تکذیب کرد چراکه سازمان میراث فرهنگی در اطلاعیه خود نوشته بود که این افزایش نرخ با توافق جامعه هتلداران انجام شده اما بلافاصله جامعه هتلداران در یک تکذیبیه نوشت که در این باره با سازمان میراث فرهنگی هنوز توافقی نکرده ایم.

ترافیک جشن های نوروزی

همزمان با فرارسیدن ایام آخر سال و عید نوروز سازمان میراث فرهنگی نیز به تکاپو افتاده تا برنامه های مختلفی را برگزار کند. این هفته نشست خبری آیین های ملی نوروز برگزار شد و درباره نمایشگاه ها جشنواره های نوروزی صحبت شد. قرار است از امروز تا آخر اسفند برنامه های مختلف نوروزی برگزار شد. نوروزگاه یکی از طرح های ملی است که اگر با استقبال روبرو شد در طول ایام نوروز این ادامه پیدا می کند. با این حال احیای چوگان در اصفهان یکی از مهمترین برنامه های سازمان میراث فرهنگی در نوروز است.

در این هفته اعضای کمپین «قلب من برای میراثمان می تپد» فضای سبز مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد را از وجود هرگونه زباله ای پاکسازی کردند. اعضای این کمپین قبلا به منطقه گردشگری باداب سورت رفته و آنجا را نیز پاکسازی کرده بودند. آنها به ورود زباله و فاضلاب از دربند به داخل مجموعه سعدآباد اعتراض داشتند.