فلک‌الافلاک

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: یکی از سیاست‌های مهم میراث فرهنگی واگذاری خانه‌های تاریخی به بخش خصوصی با اولویت ایجاد کلاس‌های آموزشی، مراکز فرهنگی و صنایع دستی با رعایت ضوابط کاربری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه لرستان، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه همایش وحدت اسلامی، تجارت و توسعه لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت‌ رهاسازی قلعه تاریخی فلک‌الافلاک افزود: این مهم در خلال سفر دولت مطرح و خوشبختانه استاندار لرستان نیز پیگیری‌های خوبی انجام داده و بخشی از حریم این بنا که در اختیار ارتش قرار دارد، تقریبا در حال به نتیجه رسیدن و حل شدن است.

وی ادامه داد: با اعتباراتی که به صورت نصف‌نصف از سوی سازمان میراث فرهنگی و استانداری به این مهم تخصیص داده می‌شود، کمک خواهیم کرد تا ظرف ماه‌های آینده بخش مربوط به ارتش را تملک کرده و در اختیار خود قرار دهیم.

معاون رییس جمهور اضافه کرد: برای بخش‌های مربوط به سپاه دو فرمول پیشنهادی داده‌ایم و درحال مذاکره با سپاه هستیم که با پذیرش یکی از این پیشنهادات احتمال می‌دهیم این مهم نیز عملیاتی شود.

وی در پاسخ به این سوال که مرمت‌هایی که در قلعه صورت می‌گیرد کار‌شناسی نیست اظهار کرد: گزارش‌هایی دراین راستا مطرح شده که یک تیم تخصصی به استان خواهیم فرستاد تا چنانچه مشکلاتی وجود دارد، با استفاده از کار‌شناسان ملی در سطح کشور برطرف کنیم.

سلطانی‌فر در ادامه با بیان اینکه اعتباراتی را که در زمینه مرمت داریم در مقایسه با آنچه نیاز داریم، یک به بیست است اظهار کرد: چنانچه تمام بناهای تاریخی مورد کاوش، مرمت و بازسازی شوند، ۲۰ برابر بودجه موجود نیاز است و این درحالیست که هم اکنون ۵ درصد اعتبارات را داریم.