میراث فرهنگی

سهم سازمان میراث فرهنگی از بودجه سال 94 رقمی بیش از چهار هزار میلیارد ریال است که در این میان اعتبارات پژوهشگاه میراث فرهنگی بیشترین رشد را داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جمله معاونت‌های ریاست جمهوری است که از چهار بخش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، شرکت توسعه ایرانگردی و مرکز مطالعات منطقه‌ای حفاظت از میراث ناملموس در آسیای میانه و غربی تشکیل شده است.

مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده برای این سازمان در لایحه سال ۹۴، رقمی برابر با چهار میلیارد و ۸۳۰ میلیون و ۷۸۵ هزار ریال است که نسبت به سال جاری ۲۸/۷۲ درصد افزایش داشته است.

بودجه تمامی بخش‌های سازمان رشد یافته استو  در این میان اعتبارات پژوهشگاه با نرخ رشد 53/49 درصد بیشترین افزایش را داشته است.

اعتبارات تملک هزینه‌ای و تملک سرمایه‌ای سازمان دارای 35/19 درصد رشد بوده است. بودجه اعتبارات هزینه‌ای مرکز مطالعات منطقه ای حفاظت از میراث ناملموس آسیای مرکزی و غربی نیز که مدت زمان زیادی از تاسیس آن در ایران نمی‌گذرد تنها 6 درصد رشد داشته و از 600 میلیون تومان در سال 93 به 636 میلیون تومان در سال 94 رسیده است.

اما شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی نیز در بخش اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای با رشد هشت درصدی  رقمی حدود 108 میلیارد ریال از بودجه سازمان میراث فرهنگی در سال 94 را در اختیار گرفت.