قطار

وزیر راه با بیان اینکه ۲۱ رام قطار در مسیر مشهد، قم، تبریز و دیگر مسیرهای پرتردد اضافه شده،گفت: همچنین ۱۰ رام قطار حومه‌ای در مسیرهای منتهی به مراکز کلان شهرها افزوده شده است.

 به گزارش واحد مرکزی خبر؛ عباس آخوندی امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و رونمایی از آیین نامه جدیدی تأسیس شرکت های هواپیمایی اظهار داشت: در ایام رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع)، وزارت راه و شهرسازی برای آسایش بیشتر زائران امام رضا (ع) خدمات ریلی ویژه ای ارئه می دهد.

آخوندی افزود : در مسیر تهران – قم عمدتاً ترافیک جاده ای بسیار زیاد است و بسیاری از مسافران این مسیر از حمل ونقل شخصی استفاده می کنند و ما از همه می خواهیم که خدمات حمل ونقل عمومی را در اولویت قرار دهند.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: برنامه ما این است که به تدریج قطار را جایگزین اتومبیل و وسیله نقلیه شخصی، در مسافرت های بین شهری کنیم.

شرکت های هواپیمایی از بدو تولد پیر متولد شده اند

آخوندی همچنین در اجلاس گرامیداشت هفته حمل و نقل و رونمایی از آئین نامه جدید تاسیس شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه اگر افزایش کیفیت خدمات می خواهیم باید نرخ های تکلیفی را رها کنیم ، گفت : خرداد امسال موضوع تنوع بخشی در قیمت بلیت هواپیما اجرا شد و موجب شد مشکلات اقتصادی شرکت های هواپیمایی تا حدی کاهش یابد .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ایرلاین ها نباید برای سود آوری دنبال یارانه های دولتی باشند بلکه افزایش بهره وری در این عرصه امری ضروری است ، ادامه داد: شرکت فرودگاهای کشور باید بهترین سرویس را به مردم و شرکت های هواپیمایی ارائه دهد و هزینه آن را هم دریافت کند.

آخوندی با تاکید بر اینکه پیرترین ناوگان حمل و نقل هوایی مسافری را در منطقه داریم ؛ افزود : متاسفانه در ایران شرکت های هواپیمایی از بدو تولد پیر متولد شده اند، 18 ایرلاین داریم که میانگین سن همه آنها ۲۲ و نیم سال است.

وی با بیان اینکه قطعا خرید هواپیما در کشور با مشکلاتی مواجه است، گفت: باید با مردم شفاف و روشن صحبت کرد، قطعاً قیمت بلیت هواپیمای نو با قیمت بلیت هواپیمای فرسوده متفاوت است و کسانی که خدمات مطلوب از سیستم حمل و نقل هوایی می خواهند باید هزینه آن را پرداخت کنند.

وی افزود : بر اساس آئین نامه ایرلاین باید 5 هواپیما داشته باشد و اینکه هواپیماهای شرکت اجاره ای بوده یا زمین گیر باشد مورد قبول ما نیست.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : هواپیماهای شرکت های تازه تاسیس باید زیر 15 سال سن داشته و نو باشند و قطعاً اگر شرایط مذاکرات 1+5 بهتر شد در سن ناوگان تجدید نظر می شود.

آخوندی در ادامه با بیان اینکه تاکنون 10 هواپیما به ناوگان هواپیمایی کشور افزود شده است ، گفت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران 14 موتور هواپیما به خارج فرستاده است که از این تعداد 7 موتور تعمیر شده و به داخل کشور برگشته است و 7 موتور دیگر در دست تعمیر است.