cobaدولت کوبا قصد دارد با استفاده از شهرت «دیه‌گو مارادونا‌»، گردشگری درمانی را در این کشور رونق بیشتری دهد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، دولت کوبا قصد دارد از شهرت «دیه‌گو مارادونا‌»، اسطوره فوتبال آرژانتین برای جذب گردشگران درمانی به این کشور استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه‌، مسئولان صنعت گردشگری کوبا که کشورشان در سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگر بوده است، برای جذب بیشتر گردشگران درمانی روی شهرت مارادونا حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

مارادونا طی سال‌های اخیر و بویژه در دوره حکومت فیدل کاسترو بارها برای درمان اعتیادش در کلینیک‌های این کشور بستری شد و حال مسئولان صنعت گردشگری کوبا قصد دارند با استفاده از شهرت وی، گردشگران درمانی بیشتری را به این کوبا بکشانند.

هزینه انجام درمان‌های پزشکی،‌ خدمات زیبایی و ترک اعتیاد در کلینیک‌های کوبا بین 15 تا 20 درصدی انجام آن در کلینیک‌های اروپا و آمریکا است. به همین دلیل طی سال‌های اخیر گردشگران درمانی کوبا رشد چشمگیری داشته است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این کشور در سال‌های آتی در کنار کاستاریکا به یکی از مقاصد برترگردشگری درمانی قاره آمریکا تبدیل شود.

کوبا که از نظر سطح بهداشت عمومی جزو 10 کشور برتر جهان محسوب می‌شود، در سال گذشته میلادی میزبان دو میلیون و 800 هزار گردشگر بود که بیش آنها به طور متوسط 11 روز در این کشور اقامت کرده‌اند.

در حال حاضر 80 درصد گردشگران کوبا از کشورهای کانادا، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه بوده‌ و بیشتر آنها عوامل متعددی از جمله هزینه‌ اقامت بسیار پایین، تنوع غذایی، سرویس‌دهی مطلوب و سواحل پاک و زیبا را از علل انتخاب کوبا به عنوان یک مقصد گردشگری اعلام کرده‌اند.