چهارمحال و بختیاری

معاون رییس جمهور و رییس‌ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: طرح جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری تدوین و در آستانه تصویب است.

به گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری، مسعود سلطانی‌فر روز 23 اسفندماه در فرودگاه بین‌المللی شهرکرد، تحقق وعده رییس‌جمهور در رابطه با تصویب طرح جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری را هدف از سفر یک روزه خود به این استان دانست.

وی افزود: طرح جامع گردشگری چهار محال و بختیاری تدوین شده است که امروز نیز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان بررسی و جمع‌بندی آن برای تصویب به دولت خواهد رفت.

وی همچنین با اشاره به رشد 20 درصدی گردشگری داخلی نسبت به سال گذشته، از آمادگی ستاد تسهیلات نوروزی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی در سراسر کشور خبر داد و گفت: همه کمپینگ‌ها، هتل‌ها، مهمان‌سراها و مهمان پذیرهای متعلق به سازمان میراث فرهنگی و همچنین شهرداری‌ها آماده ارائه خدمات به گردشگران در نوروز 94 هستند.

سلطانی‌فر از افزایش اشتیاق گردشگران خارجی برای سفر به ایران با توجه به تعاملات صورت گرفته با سایر کشورها خبر داد و اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در بخش خارجی نیز با روند رو به رشد گردشگران مواجه است.

وی افزود: بیشترین گردشگران خارجی از کشورهای کانادا، استرالیا و کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس بوده‌اند؛ تعداد ویزاهای صادر شده از چهار کنسول‌گری در آلمان به حدود 35 هزار گردشگر رسیده است.

سلطانی‌فر افزایش گردشگران در بخش گردشگری اماکن مذهبی را نیز چشمگیر دانست و گفت: بر اساس رویکرد رهبری که در سند چشم‌انداز تکلیف کردند و مقرر شد در سال پایانی سند چشم‌انداز 1404 میزبان 20 میلیون گردشگر باشیم، باید تدابیر لازم اتخاذ شود چراکه در حال حاضر از نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با اشاره به پیش‌بینی اعتبارات خوب برای میراث فرهنگی در سال 94، تصریح کرد: هرچند این میزان اعتبار نسبت به گذشته بیشتر است، اما نسبت به انتظار و نیاز کم است.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در مراسم استقبال از معاون رییس جمهور اظهار کرد: زیرساخت‌های آب و برق و گاز مناطق گردشگری استان فراهم است، اما به دلیل وجود نداشتن برنامه مدون، تکلیف دستگاه‎های مرتبط با حوزه گردشگری مشخص نبود که امید است مشخص شدن تکلیف دستگاه‌ها و روشن شدن مسیر حرکت برای اجرای طرح جامع گردشگری استان از دستاوردهای این سفر باشد.