مسافران نوروزی

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: در برخی شهرستان‌ها مانند فارسان و کوهرنگ که امکان اقامتی زیاد است، به گردشگران نوروزی تا 50 درصد تخفیف داده می‌شود.

حیدر صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا، درباره برنامه‌های نوروزی این استان اظهار کرد: ستاد سفر نوروزی استان به ریاست استاندار به صورت دائمی از اوایل بهمن‌ماه برگزار شد. تا کنون حدود 7500 نفر عوامل اجرایی ستاد و 9 کمیته خاص در سطح استان بسیاری از برنامه‌های نوروز را تدوین کرده‌اند.

وی افزود: برنامه‌هایی درباره معرفی جاذبه‌های گردشگری، تبلیغات، چاپ کتاب، سی دی، بروشور و … برنامه‌ریزی شده است. به غیر از کمپینگ‌ها حدود 10 هزار نفر ظرفیت اقامت در هتل‌ها، مهمانپذیرها و واحدهای اقامتی که زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی هستند داریم. روزانه حدود 15 هزار نفر هم می‌توانند در کمپ‌های استان اقامت داشته باشند.

او بیان کرد: بر اساس دستورالعمل‌ها، مدارس جزو مراکز ارزان‌قیمت استان هستند و آموزش پرورش خدمات لازم را به آنها ارائه می‌دهد.

معاون گردشگری استان اضافه کرد: مسافرانی که وارد این استان می‌شوند معمولا گردشی عمل می‌کنند و تقربیا به بسیاری از نقاط استان سفر می‌کنند. بسیاری از مسافران از استان‌های خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد و اصفهان وارد چهارمحال و بختیاری می‌شوند.

صادقی گفت: میراث فرهنگی، جمعیت هلال احمر و شهرداری در نقاط متفاوت استان پایگاه‌های اطلاع‌رسانی دارند و به مسافران بروشور، نقشه و کتاب توزیع می‌کنند. شهرداری‌ها در ورودی شهرها، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی هلال احمر عمدتا در ورودی و محورهای پرتردد و میراث فرهنگی هم در سایت‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری به مسافران نوروزی خدمات می‌دهند.

او با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری برای سلیقه‌های مختلف، مقاصد مختلفی دارد، درباره محورهای گردشگری کمتر شناخته‌شده این استان توضیح داد: محور گردشگری شهرکرد به سمت روستای دوپلان و سد کارون چهار یکی از بهترین محورهای گردشگری و طبیعت‌گردی در سطح ملی است که مناطق حفاظت‌شده، چندین آبشار و ایل‌های عشایر را در برمی‌گیرد.

معاون گردشگری این استان افزود: مسافرانی هم که می‌خواهند حتی به مدت دو ساعت در استان باشند می‌توانند در هر مسیر و هر 20 دقیقه از مسافت استان از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری لذت ببرند. حتی در روستاهای دوردست استان هم امکانات اقامتی فراهم است.

صادقی با بیان اینکه 14 بازارچه، نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی در ایام نوروز در این استان برپاست، گفت: این بازارچه‌ها در مجموعه تاریخی – فرهنگی چالشتر، پارک لاله شهرکرد، هتل‌ها و پل مصلای شهر بروجن برگزار می‌شوند، همچنین 10 نمایشگاه سوغات برای مایحتاج گردشگران دایر است.