گردشگران چینی

طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده، علل اصلی تعداد گردشگرانی که چین را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، اقدامات تروریستی و آلودگی در شهرهای بزرگ این کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آلودگی در شهرهای بزرگ و حملات تروریستی در گزارش اخیری که از سوی آکادمی گردشگری چین منتشر شده، به عنوان فاکتورهای اصلی پایین آمدن تعداد گردشگران خارجی و داحلی مطرح شده است.

طبق این گزارش، تعداد مسافران چینی در سال 2013 حدود 130 میلیون نفر بوده که این رقم به نسبت سال پیش از آن 2.51 درصد کاهش داشته است. چین پیش از سال گذشته عنوان مهم‌ترین مقصد گردشگری جهان را یدک می‌کشید، اما اکنون تا رتبه چهارم تنزل پیدا کرده است.

به گزارش گلوبال پست، براساس آمار به دست آمده، 24.6 درصد گردشگران داخلی هم از آلودگی آب، هوا و محیط شهرهای مقصد و موانع شهری برای ناتوانان جسمی شکایت داشته‌اند. تعداد چینی‌های ناراضی از این فاکتورها در سال 2013 نسبت به سال پیش از آن، ‌11 درصد افزایش داشته است.

به گفته‌ی یکی از کارشناسان چینی، بازرا گردشگری این کشور در وضعیتی بحرانی به سر می‌برد که تاکنون هرگز مشاهده نشده است. پکن پایتخت این کشور، به ویژه در فصل زمستان، یکی از آلوده‌ترین شهرهای دنیاست.