چین

موسسه Pacific Asia Travel قراردادی با یکی از بزرگ‌ترین موسسات آموزشی چینی (CRA) امضا کرده است که به دنبال آن، خدمات گردشگری چینی به حداقل استانداردهای بین‌المللی خواهد رسید.

این قرارداد توسط مارتین کریگ، مدیر PATA و جولیا گانگ، رئیس CRA بسته شده است. طی این توافقنامه، PATA اعضای خود را در حوزه گردشگری و سفر در سراسر جهان آموزش می دهد و اعضا بعد از پایان ترم «آماده برای چین» عنوان این دوره آموزشی است ​گواهینامه رسمی دریافت می کنند.

براساس پیش بینی PATA، گردشگران چینی که به جنوب شرقی آسیا می روند تا پایان سال 2018، به 182 میلیون نفر خواهند رسید. گفته می شود چین در نظر دارد رشد دو رقمی گردشگران خارجی خود را تا سال 2018 حفظ کند و به مقاصد جدیدی چون قاره آمریکا، شمال شرقی آسیا و جنوب آسیا بفرستد.

هنگ کنگ، ماکائو و تایلند در فهرست سه شهر بزرگ پذیرنده گردشگر چینی است که انتظار می رود تا سال 2018 بیش از 87 میلیون گردشگر چینی را در خود جای دهند.

کریگ معتقد است کشورهای مختلف و شرکت هایی که می خواهند از این موقعیت استفاده کنند، می توانند شانس خود را با دریافت عنوان «آماده برای چین» افزایش دهند. او معتقد است ایـــن پروژه یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی است که می توان امروزه در بخش گردشگری انجام داد. (ضمیمه چمدان)