china

بررسی‌های یک سازمان وابسته به سازمان جهانی جهانگردی نشان می‌دهد چینی‌ها در سال 2013 ولخرج‌ترین گردشگران جهان بوده‌اند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، کارشناسان موسسه پژوهشی کوتری وابسته به سازمان جهانی جهانگردی عوامل متعددی را در افزایش تمایل مردمان قاره آسیا و بویژه چینی‌ها به سفر موثر می‌دانند که از آن جمله می‌توان به افزایش سطح درآمد، شهری شدن، افزایش درآمد ها و برداشته شدن محدودیت‌ها بر مسافرتهای خارجی اشاره کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، چین به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان در سال 2013 با فرستادن 97 میلیون گردشگر به کشورهای مختلف، بیشترین میزان گردشگر را در سطح جهان داشت.

در این شرایط کارشناسان بر این باورند که در سال جاری میلادی بیش از ۱۰۰ میلیون چینی به عنوان گردشگر به دیگر کشورها سفر می‌کنند و پول زیادی را نیز در سفرهای خود هرینه خواهند کرد.

پژوهش موسسه کوتری همچنین نشان می‌دهد که نسل جدید گردشگران چینی برخلاف نسل قبلی بسیار اهل مسافرتند، خوشگذران، تحصیل کرده و همچنین ولخرجند و بدنبال کالاهای لوکس می‌گردند. آنها همچنین به شفر به مناطق بدون مالیات مثل هنگ‌کنگ علاقه زیادی دارند.

در شش سال گذشته همچنین سفر گردشگران چینی به آمریکا افزایش چشمگیری داشته و از 400 هزار به یک میلیون و ۴۰۰ هزار رسیده، هر چند که میزان مسافرت آنها به ژاپن و انگلیس کاهش کمی داشته است.

در این میان کشورهای مختلف قصد دارند شرایط سفر گردشگران چینی ا به کشورهایشان تسهیل کنند که از جمله این اقدامات می‌توان به تسهیل قوانین صدور ویزای گردشگری برای گردشگران چینی از سوی کشورهای کره‌جنوبی، فرانسه و انگلیس اشاره کرد.

 طبق اعلام سازمان جهانی جهانگردی، در سال 2013 تعداد گردشگران چینی جهان حدود 22 درصد رشد داشته که کارشناسان علت اصلی این امر را رشد چشمگیر درآمدهای مردم چین در سال‌های اخیر می‌دانند.