china

چین در سال 2013 بزرگترین صادرکننده گردشگر در جهان لقب گرفت.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، چین به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان در سال 2013 با فرستادن 97 میلیون گردشگر به کشورهای مختلف، بیشترین میزان گردشگر را در سطح جهان داشت.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا‌، چین در سال 2012 نیز 83 میلیون گردشگر به دیگر کشورهای مختلف جهان فرستاد که حالا امسال با رشد 14 میلیون نفری به 97 میلیون گردشگر رسیده است.

در این میان مقصد 75 درصد گردشگران چینی کشورهای آسیایی و اروپایی بوده است و آنها همچنین پس از گردشگران آمریکایی و آلمانی بیشترین مبالغ را در دیگر کشورها هزینه کرده‌اند.

البته در همین سال گردشگران چینی آمریکا نسبت به سایر کشورها کمتر بوده، اما گردشگران چینی به طور متوسط در سفر خود به آمریکا حدود 7 هزار دلار هزینه کرده‌اند.

طبق اعلام سازمان جهانی جهانگردی، در سال 2013 تعداد گردشگران چینی جهان حدود 22 درصد رشد داشته که کارشناسان علت اصلی این امر را رشد چشمگیر درآمدهای مردم چین در سال‌های اخیر می‌دانند که باعث شده تمایل آنها برای سوی دیگر کشورها به ویژه کشورهای اروپایی افزایش یابد.

در سال 2012 نیز حدود 400 میلیون نفر گردشگر چینی به کشورهای مختلف دنیا سفر کردند و این جابجایی 102 میلیارد دلار درآمد برای اقتصاد جهانی به همراه داشت.

جمعیت و درآمد گردشگران چینی‌ آنچنان وسوسه‌برانگیز است که در سال‌های اخیر‌ بسیاری از کشورها تصمیم گرفتند تا روی این بازار تمرکز بیشتری داشته باشند. به همین دلیل کشورهای زیادی قصد دارند سیاست‌های خود را بویژه در بخش صدور ویزا برای جذب گردشگران چینی‌ تسهیل کرده و یا اقدام به حذف ویزای گردشگری برای گردشگران پرجمعبت‌ترین کشور جهان کنند.

البته هنوز آمار دقیقی از سوی دولت چین در زمینه تعداد گردشگران خارجی و داخلی چین در سال 2013 ارائه نشده است، اما این کشور در سال 2012 میزبان 300 میلیون گردشگر داخلی بود. چین در همین سال حدود 408 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشته و در همین زمان نیز تعداد گردشگران خارجی این کشور حدود 10 درصد افزایش یافت که نشان می‌دهد مقامات چینی علاوه بر جذب گردشگران خارجی در جذب گردشگران داخلی نیز موفق عمل کرده‌اند.