china

به‌دنبال قرار گرفتن چین در اولویت نخست کشورهای هدف گردشگری‌ ایران، کمیته‌ی فنی خاص چین به‌زودی تشکیل می‌شود.

سرپرست دفتر گردشگری خارجی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اعلام این مطلب به خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یادآوری کرد: چین از جمله کشورهایی است که علاوه‌ بر گردشگرپذیری‌، ظرفیت بسیار بالایی در گردشگرفرستی دارد و به همین دلیل، مورد توجه بسیاری از کشورها است و ایران هم آن را جزو اولویت‌های درجه‌ی یک خود قرار داده، البته چین قبلا هم در اولویت نخست گردشگری ما بود، ولی پس از تأکیدهای رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، در اولویت ویژه قرار گرفت. حالا نیز قرار است کمیته‌ی فنی خاص چین همراه نشست‌های تخصصی برای توسعه‌ی تعاملات گردشگری با این بازار مهم‌ تشکیل و برگزار شود.

علی شیذری درباره‌ی محتوای نامه‌ی سفیر ایران در چین که درخواست‌های چینی‌ها از ایران و نواقص موجود در کشور ما را مطرح کرده بود‌، توضیح داد: چینی‌ها نظرات خود را درباره‌ی امکانات گردشگری ایران اعلام و بخشی از علایق و سلایق خود را برای ما تشریح کردند. در این نامه مطرح شده است که اگر این درخواست‌ها رعایت شوند، چینی‌ها رغبت بیشتری برای سفر به ایران پیدا می‌کنند.

سرپرست دفتر گردشگری خارجی ادامه داد: تأمین این درخواست‌ها و رفع کمبودهای موجود در دستور کار ما قرار گرفته و گزارش‌های ما درباره‌ی چین نیز برای رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آماده است.

او درباره‌ی تبلیغ و معرفی ایران در کشور چین که یکی از نقص‌های موجود است، گفت: این‌که چینی‌ها ایران و مردم آن را خوب نمی‌شناسند،‌ کاملا درست است‌، البته ما تا کنون در نمایشگاه‌های گردشگری این کشور‌ حضور داشته‌ایم‌؛ اما قطعا این حضور در کشوری با یک‌میلیارد نفر جمعیت‌، ناچیز بوده است و ما حتما اقداماتی برای معرفی ایران در چین انجام می‌دهیم و برنامه‌هایی برای حضور در رسانه‌های این کشور داریم.

شیذری افزود: ما ثروت زیادی در کشور داریم؛ اما تا به حال سهم بسیار ناچیزی از آن یک‌میلیارد گردشگر بین‌المللی را نصیب خود کرده‌ایم، چون معمولا داشته‌های‌مان را با دارایی‌های‌مان اشتباه می‌گیریم و کمتر آن را به محصولی قابل عرضه برای گردشگران تبدیل می‌کنیم؛ ولی حالا با فضای جدید پیش‌ روی ایران، در تلاش هستیم در عرصه‌ی گردشگری نیز حماسه‌ی اقتصادی پدید آوریم.