stormeطوفان هایان پس از در هم کوبیدن مقصد نخست گردشگری فیلیپین، صنعت گردشگری چین را نیز تهدید می‌کند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در شرایطی که در روزهای گذشته طوفان هایان مقصد نخست گردشگری فیلیپین را در هم کوبید، رسیدن این طوفان مرگبار به سواحل چین صنعت گردشگری این کشور را نیز تهدید می‌کند.

به گزارش ورلد توریسم، طوفان دریایی هایان که بزرگترین طوفان دریایی قرن نام گرفته، پش از آنکه استان گردشگری لیته، مقصد نخست گردشگری فیلیپین را با برجای گذاشتن هزاران کشته به شهر ارواح تبدیل کرد، در ساعات آتی به سواحل چین می‌رسد که این امر می‌تواند صدمات زیادی را به صنعت گردشگری چین که بخش قابل توجهی از شهرهای گردشگری آن را در مناطق ساحلی قرار دارند، وارد کند.

چین در هشت ماهه نخست امسال موفق‌ترین عملکرد را در کسب درآمد از محل صنعت گردشگری داشته است و درآمدهایش در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته 31 درصد رشد داشت. چین در سال 2012 نیز حدود 408 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت.

کارشناسان با توجه به عملکرد موفق دولت چین در طول دو هفته برگزاری مسابقات آسیایی در شهر گوآنگژو، با جذب نزدیک به نیم‌میلیون نفر گردشگر و جذب بیش از یک‌میلیون گردشگر در زمان برگزاری المپیک پکن در سال 2008، پیش‌بینی می‌کنند که دولت این کشور به هدف خود در جذب 100 میلیون نفر گردشگر در سال 2020 میلادی و تبدیل شدن به مقصد نخست گردشگری جهان دست یابد.