چین

مسئولان گردشگری چین و کره جنوبی از افزایش سرمایه‌گذاری مستقیم در بخش گردشگری‌شان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، بنابر اعلام مقامات چینی، صنعت گردشگری این کشور که سهم بسزایی در رشد اقتصادی این کشور پهناور دارد، در سه سال آینده پذیرای 490 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خواهد بود.

«لی ژینزائو» رئیس سازمان ملی گردشگری چین پیش‌بینی کرد که این سرمایه‌گذاری 490 میلیارد دلاری (سه تریلیون یوان) موجب جذب پروژه‌های سرمایه‌گذاری دیگر به ارزش (15 تریلیون یوان) در این دوره زمانی خواهد شد.

این مسئول گردشگری چین در کنفرانس توریسم ملی که هفته گذشته در استان «ژیانگ ژی» چین برگزار شد گفت: بخش گردشگری نقش بسیار حائز اهمیت و رو به افزایشی در افزایش سرمایه‌گذاری‌ها، مصرف و صادرات دارد. گردشگری تنها مصرف نیست و سرمایه‌گذاری نیز نقش مهمی در رشد بخش گردشگری دارد.

آمار و ارقام رسمی حاکی از آن است که میزان سرمایه‌گذاری مستقیم در بخش گردشگری چین در سال 2014 به 650 میلیارد یوان رسیده که در مقایسه با سال گذشته آن با افزایش 22 درصدی همراه بوده است.

دولت کره جنوبی نیز روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد فضای کسب و کاری ایجاد خواهد کرد که موجب جذب بیش از 23 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از سوی کمپانی‌های داخلی شود و از این طریق به رشد بخش گردشگری و افزایش رقابت میان شرکت‌ها کمک کند.

این طرح به صورت مشترک از سوی وزارت استراتژی و سرمایه‌گذاری، وزارت زمین، زیرساخت‌ها و حمل و نقل، وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری و دیگر سازمان‌های دولتی کره جنوبی برگزار می‌شود.