غار

سومین دور انتخابات اعضای هیات مدیره انجمن غار و غارشناسی ایران همزمان با رونمایی از کارت شناسایی الکترونیکی غارنوردان ایران، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا، این نشست در ساختمان فرمانداری تهران برگزار شد و جواد نظا‌م‌دوست، رییس سابق هیات مدیره‌ انجمن غار و غارشناسی نیز از حمایت‌های فرمانداری در شرایطی که این انجمن مکان ثابتی برای خود ندارد و چندان مورد حمایت دستگاه های مرتبط با موضوع غار قرار نمی گیرد، قدردانی کرد.

مسوول ستاد توان‌افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد فرمانداری تهران نیز با بیان اینکه نظر فرمانداری درباره توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد مثبت است، توصیه کرد: این سازمان‌ها برای حفظ و شکوفایی ایران به عنوان بازوان مشاوره‌ای از هیچ کوششی دریغ نکنند.

در بخش دیگری از این مراسم سیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جدید کارت شناسایی الکترونیکی غارنوردان با ذخیره اطلاعات شخصی و فنی با قابلیت بازخوانی اطلاعات روی گوشی‌های اندروید، رونمایی شد. این کارت در مراسم رونمایی برای «چنگیز شیخلی» پیشکسوت غارنوردی ایران و همچنین جواد نظام‌دوست، رییس پیشین هیات مدیره انجمن غار و غارشناسی صادر شد.

قرار است این کارت‌ها در فرآیندی سه ماهه برای سایر غارنوردان صادر شود، بر این اساس توانایی‌ها، ویژگی‌ها، اقدامات و افتخارات غارنوردان ثبت خواهد شد که برای انجمن غارنوردان و همچنین اتحادیه جهانی قابل دسترس خواهد بود.

جلسه انتخابات اعضای هیات مدیره جدید که با حضور 109 غارنورد از سراسر کشور به رسمیت رسید، 15 منتخب احراز پست هیات مدیره داشت که در نهایت یونس شریعتمداری از تهران، پیمان یاوری از تهران، مسعود حمیدی از گیلان، عبدالرضا ابراهیمی از کرمان و محمد خورشیدی از خراسان رضوی به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره انتخاب شدند.

قاسم قادری از فارس و یوسف واقف از تهران نیز به عنوان اعضای علی‌البدل برگزیده شدند و محمد مهدی پناه به عنوان بازرس انجمن، انتخاب و آرش نقابی بازرس علی البدل شد.