مصطفی سالاری

بوشهر – خبرگزاری مهر: استاندار بوشهر گفت: ساخت دهکده گردشگری ساحلی بوشهر به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری عصر چهارشنبه در نشست با مسئولان سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: توسعه گردشکری به عنوان یکی از اولویت‌های توسعه‌ای استان بوشهر در دستور کار است و طرح‌های مناسبی در این زمینه در سطح استان اجرا می شود.

وی به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در حوزه گردشگری و آثار باستانی اشاره کرد و ادامه داد: برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان باید اعتبارات ملی توسط سازمان میراث فرهنگی کشور تخصیص یابد.

استاندار بوشهر یکی از نیازهای استان بوشهر را توسعه فضاهای هتلی در استان عنوان کرد و افزود: با وجود ظرفیت بالای استان در بخش گردشگری ولی استان از داشتن هتل مناسب محروم است و باید حمایت‌های لازم برای ساخت هتل ستاره‌دار در استان انجام شود.

وی از واگذاری زمین در بهترین نقطه بوشهر برای ساخت هتل و مجموعه گردشگری به سرمایه‌گذاران خبر داد و افزود: حمایت‌های لازم را برای اخذ مجوزهای مورد نیاز و همچنین تخصیص تسهیلات مناسب به ساخت هتل در بوشهر خواهیم داشت.

سالاری در ادامه با اشاره به افزایش اعتبارات میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر، اذعان داشت: اعتبارات بسیار خوبی برای توسعه گردشگری استان بوشهر پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی خوبی نیز برای ساخت دهکده گردشگری در استان بوشهر صورت گرفته است و ۴۰۰ هکتار زمین برای ساخت این دهکده در نظر گرفته شده که ۱۵۰ میلیارد ریال برای ساخت دهکده گردشگری ساحلی بوشهر اعتبار تخصیص یافته است.